• Äldre 9 Apr 17:17
    4143 visningar
    4 svar
    4
    4143

    Hjälp mig välja spetsbolero!

             Alternativ A
         Alternativ B


    Om mindre än två månader är den stora dagen här, och jag funderar på att köpa en bolero att ha till klänningen för att få in lite spets och känna mig en aning mer påklädd i kyrkan. Klänningen är lik de som dockorna har på bilderna: hjärtformad och draperad över byst och midja, dock med korsettknytning baktill.

    Vilken modell är finast, och vilken skulle passa bäst till klänningen? För- och nackdelar? Varsågoda att tycka till!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hjälp mig välja spetsbolero!
  • Äldre 9 Apr 17:20
    #1

    Oj, nu blev det helt omöjligt att se vad som är A och B. Här kommer ett litet klargörande:

    - Alternativ A: toppen med knappknäppning bak
    -Alternativ B: boleron som är öppen framtill

  • Äldre 9 Apr 17:33
    #2

    Skulle välja modellen utan knappar, kan bli lite "kaka-på-kaka" tror jag om man har snörning i klänningen och knappar i boleron.

  • Äldre 9 Apr 18:08
    #3

    Jag skulle valt den andra, alltså alternativ B. Som Ninisen skriver, så kan det lätt bli lite kaka på kaka med både snörning och knappar baktill. Om du tänkt ha något halsband, så tror jag att det gör sig bättre till alternativ B också, som är mer öppen framtill.

    Nu antar jag att du redan sett det, såklart, men om det är så att du vill ha något utan ärm, så finns ju alternativ B som ärmlösa också.
    www.etsy.com/se-en/listing/78104099/white-sleeveless-alencon-lace-bolero
    www.etsy.com/se-en/listing/81963291/white-sleeveless-bridal-re-embroidered
    www.etsy.com/se-en/listing/98828770/ivory-sleeveless-bridal-bolero-bridal
    www.etsy.com/se-en/listing/98828725/ivory-sleeveless-bridal-embroidered-lace
    www.etsy.com/se-en/listing/73410303/white-sleeveless-bridal-alencon-lace
    www.etsy.com/se-en/listing/78780677/ivory-sleeveless-bridal-re-embroidered
    www.etsy.com/se-en/listing/85031013/light-ivory-sleeveless-bridal-alencon

    Vilket jag nog egentligen kanske röstar på ;)

    Jag beställde min spetsbolero från Alexbridal på Etsy, toppenfin! Hoppas du ska bli lika nöjd, oavsett vilken du väljer :)


  • Äldre 9 Apr 18:39
    #4

    Tack för tipsen! Ni har helt rätt, det är nog risk att det blir kaka på kaka med både knappar och snörning. Många fina förslag daniiel! Skönt att höra att du blev nöjd, då känns det lite lättare när det blir dags att klicka på beställaknappen

Svar på tråden Hjälp mig välja spetsbolero!