• Äldre 5 Apr 11:51
    2493 visningar
    2 svar
    2
    2493

    Snälla jag behöver tips till borgelig vigsel i Stockholm

    Som rubriken säger behöver vi tips för att kunna genomföra en borglig vigsel i Stockholm. Vi ska fortfarande gifta oss i Italien nästa vår, hoppas vi, men insatserna har ändrats något. Vi tänkte gifta oss borgligt tidigt på våren och sedan ha vår cermoni kristihimmelfärds i Italien.

    För ett par veckor sedan fick vi veta att min svärtfar har fått cancer i bukspottskörtlen vilket ändrar våra prioriteringar och dessutom fick jag veta att jag är gravid, visserligen bara i v 6 än. Eftersom vi inte vet hur svärfar kommer att må under sin behandling eller hur länge vi får ha honom kvar, även om vi ber till gud att han lever några år till, vill vi ha en cermoni till sensommaren uppe i Stockholm där de bor så svärfar får vara med och min blivande får ha sin far vid sin sida. Vi vill gifta oss borgligt enligt planen men gärna någon annanstans än rådhuset.

    Har ni några tips på antingen vackra lokaler eller platser där man skulle kunna gifta sig i sen augusti så mottages de med varm hand.
    Trevlig helg

  • Svar på tråden Snälla jag behöver tips till borgelig vigsel i Stockholm
  • Äldre 5 Apr 17:33
    #1

    Stadshuset är ju fint och är jättepoppis att gifta sig i

    Så länge du får med dig en vigselförrättare så kan ni gifta er precis vart som helst.Det behöver ju inte vara en specifik byggnad utan kan vara en fin plats bara.

    Jag vet att Fjärilshuset i Hagaparken är populärt att gifta sig i.  Hagaparken överhuvud taget är vackert och bra för bröllop om man vågar hålla sig utomhus. 

    Rosendals slott ute på Djurgården är fint  

    Alla former av slott och herrgårdar är ju vana att ta emot för vigslar, man måste ju inte boka festvåningar utan det går utmärkt att låna ett litet rum för bara en cermoni om man bara vill ha det så.

  • Äldre 5 Apr 17:53
    #2

    Men om ni gifter er nu så kan man ju inte gifta sig igen sen utan att skilja sig där emellan. Ni kan gifta er nu, och sen få eran borgliga vigsel kyrkligt välsignad, men då är hela "tager du"-andet inte med. Iallfall är det så i Sverige, hur dom gör och vad som gäller i Italien vet jag inte...men det kan vara bra att tänka på så att eran nu hastigare vigsel i Sverige inte sätter käppar i hjulen för den planerade "vigseln" i Italien längre fram..

Svar på tråden Snälla jag behöver tips till borgelig vigsel i Stockholm