• Äldre 1 Apr 14:26
    2124 visningar
    3 svar
    3
    2124

    Önskelistor?

    Hej alla hjälpsamma forumvänner!

    Vad tycker ni om önskelistor? Jag har ju skrivit tidigare att vi verkigen inte vill ha presenter, men nu har vi skickat ut våra save the dates, och redan börjar frågorna om vad vi önskar oss hagla in... Det är ju svårt när vi flyger långt för att komma hem från bröllopet och dessutom har det mesta vi kan tänkas behöva.

     Idag surfade jag in på www.mywedding.honeymoonwishes.com/Honeymoon-Registry-48514.html av en slump. Om du inte orkar klicka på länken, så är det en önskelista där man kan önska sig specifika saker till bröllopsresan, t ex en uppgradering av rummet, vars glas champagne, aktiviteter på plats, osv.

    Vad är din spontana känsla? Är det en kul idé, eller smaklöst?
    Skulle du uppskatta det som gäst, eller få känslan av att vi försöker tigga till oss alltför specifika saker?

    Själv tycker jag att det är jätteskönt med wedding registries, men de flesta av våra gäster kommer att vara svenskar, därför tänkte jag känna av stämningen här inne först. :) 

  • Svar på tråden Önskelistor?
  • Äldre 1 Apr 14:32
    #1

    Jag tycker det är toppen. Jag vill helst av allt ge brudparet något som dom vill ha och uppskattar. Det kan vara allt från en kuvertavgift till presentkort på Ikea, Byggmax eller en vas från en specifik butik, ja eller bidrag till bröllopsresa. Eftersom ni inte kan ta med en massa prylar och folk verkar vilja ge er något, så kan väl saker som förgyller er bröllopsresa lite extra passa alldeles utmärkt! :)

    Hur funkar det riktigt? Ni gör en sidan och väljer sedan själva in saker på listan? Jag såg att det fanns saker från ca 130-140kr, det är ju toppen :) 


  • Äldre 1 Apr 14:46
    #2

    Hej Daniiel, 

    tack för snabba svaret! :) Nu har jag loggat in på sidan (för att förstå bättre hur det funkar). Man kan själv justera priset på önskningarna från 10 USD till 1000 USD, och det fanns många roliga saker specifikt för Japan (dit vi ska) och generellt för bröllopsresan, typ: frukost på hotellrummet eller en flaska vin.

    Jag ska kolla med Mr. U när han kommer hem. Tills dess skulle jag jättegärna höra ifrån fler av er! Var ärliga. Jag tar mycket hellre ett "usch, nej, vad hemskt!" här och nu än på bröllopet. :)

  • Äldre 1 Apr 18:07
    #3

    Jag försöker tänka på hur jag skulle reagera ifall jag skulle på ett bröllop med den här typen av önskelistor men känner inget negativt mot det så länge det finns saker i alla prisklasser och inte bara från 1 000 kr och uppåt. Själv tycker jag också om att kunna ge andra något de verkligen vill ha/behöver istället för något som hamnar på vinden eller undangömt i något skåp :) 

Svar på tråden Önskelistor?