• Äldre 24 Mar 10:51
    6551 visningar
    5 svar
    5
    6551

    Bra tips på roliga placeringskort någon?

    Hej,

    Jag och min fästman gifter oss 24 maj, och jag börjar få lite panik över det mesta, men det hör väl bröllopsplaneringen till antar jag ;) Nu undrar jag och någon har något bra tips på något roligt och annorlunda "placeringskort"? Vill ej ha bara ett vanligt kort, och tycker även att måla på stenar, sätta lappar på glasen och sådant känns lite tråkigt. Hittade massa gamla hästskor hemma på gården och tänkte att de kanske man kunde använda. Men kommer ej på hur! Någon som har en bra idé där? Alla idéer mottages varmt! :D 

  • Svar på tråden Bra tips på roliga placeringskort någon?
  • Äldre 24 Mar 11:00
    #1

    Knyt ett organzaband i hästskorna och häng dom på stolarna (ifall ni inte vill lägga dom på borden), knyt en lapp med gästens namn också såklart :) Liknande såhär.



     Annars, vad har ni för "tema" på bröllopet eller fritidsintressen osv? Det är ju kul om det är något som knyter an till bröllopet eller till er :)


  • Äldre 24 Mar 11:22
    #2

    lite annorlunda korthållare :) 

  • Äldre 24 Mar 14:22
    #3
    daniiel skrev 2014-03-24 11:00:06 följande:

    Knyt ett organzaband i hästskorna och häng dom på stolarna (ifall ni inte vill lägga dom på borden), knyt en lapp med gästens namn också såklart :) Liknande såhär.



     Annars, vad har ni för "tema" på bröllopet eller fritidsintressen osv? Det är ju kul om det är något som knyter an till bröllopet eller till er :)


    Jättebra tips! Vi rider ju båda två, så därför känns det som att hästskorna ändå skulle knyta ihop säcken litegranna. Sen har vi rött rosentema på bröllopet, så kanske man kan bara knyta ett rött band då :)
    ps. någon aning hur man får dem att stå? :S :P 
  • Äldre 24 Mar 14:23
    #4
    filibustern skrev 2014-03-24 11:22:03 följande:

    lite annorlunda korthållare :) 


    Wow vilka massa bra tips! Tack! Speciellt gafflarna fastnade jag för, supersnygga! :)
  • Äldre 24 Mar 20:07
    #5
    gaddjeff skrev 2014-03-24 14:22:50 följande:
    Jättebra tips! Vi rider ju båda två, så därför känns det som att hästskorna ändå skulle knyta ihop säcken litegranna. Sen har vi rött rosentema på bröllopet, så kanske man kan bara knyta ett rött band då :)
    ps. någon aning hur man får dem att stå? :S :P 
    Då passar ju hästskor bra, väldigt bra :) Och att ni dessutom har såna redan, gör ju att det inte blir så dyrt heller. Ja, antingen så knyter ni band och hänger dom och då passar ju rött bra, eller så har ni dom på borden. Jag hittade det här gällande hur man får dom att stå wedding.allwomenstalk.com/tips-to-help-you-have-a-country-western-themed-wedding/5/ Kan tänka mig att det också skulle funka att göra hållare till dom i tex trolldeg som man målar sen, som man ställer hästskon i. Bara fantasin sätter gränser ;) hehe
Svar på tråden Bra tips på roliga placeringskort någon?