• Äldre 24 Mar 09:46
    1735 visningar
    3 svar
    3
    1735

    Vilken färg är finast på bilar?

    Svara på frågan om finaste bilfärgen och diskutera i tråden.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken färg är finast på bilar?
  • Äldre 24 Mar 09:50
    #1

    jag är ju lite svag för klarblå bilar. inte mörkblå. utan BLÅ. de står ut en hel del tycker jag :)

  • Äldre 24 Mar 10:09
    #2

    Oj, det beror ju verkligen på vad det är för bil tycker jag. Hur själva bilen ser ut. Jag tycker dock överlag inte om bilar i silver eller blått. Vår bil är silver och det är så fult :P

    Toytoa har en vit som är pärlemorvit (white pearl), den är väldigt fin. Var och spanade in en Auris Touring i pärlemorvit för någon vecka sedan - ja tack! :D 

    Prius, som är en favorit, tycker jag om i svart, även BMW (alla modeller) tycker jag ska vara svarta. Hiluxen är dock snyggast i klarrött tycker jag :) Jag är svag för bruna och beiga färger, rent allmänt, och Aygo som är så liten och söt, ser nästan ut som en liten kattunge i färgen bronze :P haha 

    (Ja, maken jobbar med Toyota (och BMW), därav insnöad på det) 

    Och sedan veteranbilar, 20-tal till 50-tal, där är det andra färger som gäller. 


  • Plätti­s
    Äldre 24 Mar 11:48
    #3

    Vi har en vit bil, och det är det dummaste jag varit med om (särskilt då man bor bredvid en hårt trafikerad väg). Den är gråbrun nu. Randig. Gul när pollensäsongen drar igång. Innan hade vi en svart, och det var fruktansvärt det med eftersom vi kokade bort på somrarna. 

    Egentligen spelar färg ingen roll för mig, men tycker det är supertråkigt när det är en vanlig färg, typ röd. Jag har ingen lust att gå runt på parkeringen utanför Ica Maxi och leta bilen i 20 minuter eftersom jag inte minns var jag ställt den och alla ser likadana ut.

    Hellre en praktisk färg än en snygg.

Svar på tråden Vilken färg är finast på bilar?