• Pernil­la S
    Äldre 24 Mar 08:51
    8880 visningar
    19 svar
    19
    8880

    Breda fötter. :-(

    Allt så gott som är fixat inför den stora dagen.


     Förutom SKOR. Och jag hatar det.


    Mina fötter är breda som ladugårdsdörrar (hehe likaså rumpan förstås...) och jag har sååå svårt för att hitta snygga skor.


    Skulle vilja ha någon liten platå för jag är så kort, men inte för hög klack så jag inte kan gå.


    Kollar runt överallt känns det som, men har inte hittat MINA skor än.


    Så snälla ni, tips mottages tacksamt på bra sidor!

  • Svar på tråden Breda fötter. :-(
  • Äldre 24 Mar 08:54
    #1

    Hur vill du att skorna ska se ut? Någon klack? Prisklass? :)


  • Pernil­la S
    Äldre 24 Mar 09:13
    #2

    Skulle vilja ha någon liten platå för jag är så kort, men inte för hög klask så jag inte kan gå.


    Prisklass gärna under 1000 lappen.

  • Äldre 24 Mar 09:19
    #3

    Hehe okej :) Någon speciell färg, vill du att dom ska vara vita tex?


  • Äldre 24 Mar 11:48
    #4

    Vissa märken är bättre än andra. Jag har halvbreda fötter så jag kan inte ha alla märken. Vill du ha diskreta skor eller ska de synas?

    De skönaste skorna som finns är Iron Fist. Sjukt sköna, som att gå i tofflor. Men de har väldigt hög klack överlag och är allt annat än diskreta. Men, man känner inte att man har så hög klack för att de är så bra gjorda.

    Om du vill ha ett par sköna diskreta skor med liten klack så vet jag att Sköna Marie är ett märke som många kan ha. Kanske inte världens roligaste skor rent utseendemässigt, men diskreta, sköna, försiktiga och bra för personer med lite bredare fötter.

  • Äldre 24 Mar 11:49
    #5

    Försiktiga = fotriktiga

  • Pernil­la S
    Äldre 24 Mar 12:11
    #6

    Tack för tipset Marione. Jättefräcka skor. Men står på de flesta jag kollade på att dom är små i storlekarna och tipsar om en storlek större än vad du har i vaniga fall. Så dom får tyvärr gå bort.


     


    Vita eller om jag ska gå wild and cracy och ta röda skor kanske Daniiel.


    Allt ska ju vara vitt förutom blommorna och killarnas flugor. Kunde vara fräckt med röda skor som en liten prick över i. OM jag vågar.

  • Aniara­4
    Äldre 24 Mar 12:32
    #7

    Jag köpte mina brudskor på evans.co.uk , där har alla skor bred läst. Det var ju en vild chansning att köpa på nätet, men de var så billiga att jag bestämde att det var värt ett försök även om de inte passade.

  • Äldre 24 Mar 13:05
    #8
    Pernilla S skrev 2014-03-24 12:11:06 följande:

    Vita eller om jag ska gå wild and cracy och ta röda skor kanske Daniiel.


    Allt ska ju vara vitt förutom blommorna och killarnas flugor. Kunde vara fräckt med röda skor som en liten prick över i. OM jag vågar.


    Ååh, gå wild and crazy! Du kommer inte att ångra det! Om du har lång klänning syns inte skorna så mycket ändå, men det blir kanonfina bilder och jag älskade att bara veta om att jag inte hade vita skor under utan något som "bara var mitt" på något sätt..

    Kolla Etsy annars, de har jättejättefina skor på en massa sidor där. Vagabond brukar vara ett bra märke för mig som har både ganska breda fötter och även höga vrister. 
  • Pernil­la S
    Äldre 24 Mar 14:16
    #9


    Denna klänning ska jag ha. Så den är ju inte jättelång. Skorna kommer synas.


    Men det kanske blir röda skor ändå.

  • Äldre 24 Mar 14:21
    #10

    Jag har breda tår och smala hälar. Att hitta skor är ett kapitel för sig när det gäller mig.

    Jag tycker att Gabor har ganska bra form på sina skor, så även andra märken från Tyskland-Österrike-Schweiz-trakten. Italienska och spanska skor går bort för mig, har aldrig hittat ett par såna skor som haft breda tår.

    Klart du ska köra på röda skor om du vill ha det! Jag tycker det är jättesnyggt med annan skofärg än vita skor. Dessutom har man kanske mer användning för ett par färgade skor än ett par vita.

  • Pernil­la S
    Äldre 24 Mar 14:27
    #11


    Funderar på att beställa från Dreambride. Där kan man beställa klackhöjd, bred läst och dessa finns i rött, men ingen bild.

    Har hittat ett par fina där.

  • Äldre 24 Mar 14:57
    #12

    Man ska gå upp en strl på Ironi Fist (borde ha nämnt det) men de sitter helt underbart. Även om du inte vill ha sådana nu till bröllopet så testa de ngn annan gång. Jag kan gå en hel dag i mina utan att få ont och kommer troligtvis att köpa ett par själv till mitt bröllop. Äger flera par!!

    Go wild and crazy tycker jag. Så snyggt till bröllopsklänning. Man måste ju inte ha extrema skor, men ngt annat än vitt tycker jag är jättesnyggt.

  • Pernil­la S
    Äldre 24 Mar 15:24
    #13

    Marione, jag gillar skarpt deras skor.


    Så jag kanske tar dig på orden och testar nån gång.  

  • Pernil­la S
    Äldre 25 Mar 07:33
    #15

    Åhh, tack Daniiel för alla länkarna!
    Fanns en del fina skor där.
    Vad duktig du är.

  • Äldre 26 Mar 08:50
    #16

    Alltid svårt att veta vad någon annan tycker om och vill ha, men det är ett tips iaf, att kika i butiker i England för dom har som sagt allt som oftast även bredare skor :)

    Hoppas att du hittar ett par fina skor tillslut och visa gärna sen vad du valde för några! Jag måste bara säga det också att jag tycker du har valt en jättefin klänning! 


  • Äldre 4 Jun 09:09
    #17

    kingsizeskor.se de har en kategori för breda fötter om jag inte mins fel :)

  • Äldre 4 Jun 13:56
    #18

    Jag har också jättebreda fötter (strl 36 på längden men får ofta köpa 39 för att få plats), men på många sajter på nätet kan man filtrera på breda skor. Jag köpte mina skor på Brandos.se. de har många olika märken. Lycka till!

  • Äldre 8 Feb 05:38
    #19

    Hej alla vackra kvinnor!

    Jag håller på att ta fram en stilren, modern och feminin skolinje för bredare fötter och undrar om ni skulle vilja svara på några frågor angående detta. Undersökningen består av två korta formulär som tar ungefär 5 minuter att genomföra. Syftet med undersökningen är att underlätta livet för kvinnor med bredare fötter. För visst är det på tiden att ifrågasätta det homogena skosystemet och lansera ett större utbud för kvinnor med olika fotformer?


    Jag ber dig att svara noggrant eftersom dina svar kommer att påverka resultatet av en produkt som är på väg att lanseras i Sverige. Vem vet, du kanske lyckas skapa just din ultimata sko genom ditt deltagande. Stort tack för din medverkan!


    1. https://www.surveymonkey.com/r/T7FLBG7


    2. https://www.surveymonkey.com/r/ZXZ2YJB

    Bästa hälsningar,
    Johanna Brumark

Svar på tråden Breda fötter. :-(