• Chicita

    FAQ nya Bröllopstorget – buggar och synpunkter

    Nu har jag anmält 19 inlägg av en spammande fotograf.


    Jag har fått svar att ni har "vidtagit åtgärder" efter dom 8 första anmälningarna, men fortfarande sitter personen och spammar.


    Varför kan man inte anmäla personen för?
    Vad enkelt om jag nu hade kunnat klicka på nicket (eller någon icon) och gjort en anmälan och talat om att "denna person spammar" och så hade ni kunnat gå in och raderat alla inlägg som den personen gjort...

  • Chicita
    Forumvärd skrev 2014-06-04 09:36:18 följande:
    Jag uppmärksammar vår support om detta så får de kika på vad det rör sig om

    Bra, jag tror det blev 28 anmälda inlägg till slut i går innan personen slutade spamma.


    Till slut var jag så irriterad att jag skickade ett rätt elakt meddelande till personen och frågade om denne var läskunnig eftersom dom inte kunde läsa reglerna *visslar*

  • Chicita

    Jag skickade ett rätt argt mail till supporten och har fått svaret "teknik har mycket att göra just nu"...

    Äh?
    Med två sidor uppe och igång (gamla + nya) och dessutom familjeliv så kan man ju förstå att dom har mycket att göra.
    Så varför inte se till att fixa EN av dom två bröllopstorget-sidorna i alla fall...

    Den nya sidan borde inte ens varit igång innan den var helt betatestad och avbuggad... 

  • Chicita

    Får ni abstinens så får ni väl hoppa in på "min" community så får vi göra en bröllopsgrupp där ;) 
    Det är inget som BT behöver vara oroliga över att det skulle bli någon konkurrens med tanke på att det i snitt nu är 34 inloggade medlemmar varav typ 4 är aktiva :P

    Men tills man kan skriva i forumet så är ni välkomna att hänga på www.anstalten.se om ni får allt för mycket abstinens.
    Jag är listad som "direktör" i Crew-listan och ni får antagligen ett automatiskt välkomstinlägg av mig om ni går med :P

    Jag tror ni tröttnar efter typ 1 månad, för det finns absolut inte någon teknisk support att räkna med och ägarna har i princip övergett sidan helt.
    Men det går som sagt att skapa grupper och diskutera och det finns ett forum dessutom.

    Och innan någon skriker rakt ut nu... NEJ det är inte reklam. Det är en nödlösning - något jag inte skulle behöva bjuda in till om sidan hade funkat som den skulle...
    De flesta som känner mig här inne vet att jag inte ens brukar nämna sidans namn för att jag inte vill riskera att någon tycker att det är reklam ;)  

  • Chicita

    Haha... du är så välkommen tillbaka Plättis Flörtdaniiel vad heter grupperna på FB? 
    Har inte tänkt leta på dom själv, men andra kanske vill veta :)  

  • Chicita

    Testar ett inlägg från nya bröllopstorget...


     


    Plättis nejdå vi finns kvar, men det är HLR just nu som gäller :P

  • Chicita

    Ropade ett litet hurra när jag helt plötsligt hade en röd 1:a vid kuvertet för att jag hade fått meddelande där.

    Skulle sen gå in i denna tråd (var alltså på nya bröllopstorget då) och svara för jag såg att daniiel hade skrivit...
    Och då kan jag inte längre svara igen... nu är svarsrutan borta... IGEN 

  • Chicita

    Jepp.. samma för mig.
    Har funkat hela dagen men nu är det kört igen. (skriver via gamla.brollopstorget  nu)
     

  • Chicita

    Funkade bra i morse igen.. men nu är jag inne på gamla bröllopstorget igen eftersom svarsrutan har försvunnit på nya sidan.

  • Chicita

    Kom hem efter midsommarfirande och kan fortfarande inte svara i trådar som jag inte skapat själv inne på nya sidan...
    Sitter alltså igen på gamla BT där dom nyskapade trådarna från nya BT inte syns...

    Lätt frustrerande och väldigt irriterande :P 

  • Chicita
    Forumvärd skrev 2014-06-23 10:19:09 följande:

    Nu ska skrivrutan vara på plats igen.
    Nu hoppas jag att den stannar kvar!


    Det hoppas jag också :P
  • Chicita

    Nu har jag 2 olästa trådar igen - som är bortplockad och som jag alltså inte kan få bort.


    Det är rätt irriterande när det lyser en 2:a och man ändå inte har olästa inlägg

  • Chicita

    Alltså... kan dom som sitter som moderatorer svenska över huvud taget?


    Jag anmälde ett inlägg som låg i fel kategori. 
    Och även OM inlägget flyttas så brukar man få "inlägget nekat-svar".
    Grejen är att sen ni lanserade nya bröllopstorget så får man ALLTID svaret:


    Ditt inlägg uppfyller inte kraven för hets mot folkgrupp

    Vadå hets mot folkgrupp?
    Jag skrev att något var felplacerat, inte att inlägget var hets mot folkgrupp. Och jag använde kategorin "övrigt".

    Så jag svarar - ok det är alltså ok med annonser i forumet? Hur som helst så måste ni ändra meddelandet, man får alltid svaret "detta är inte hets mot folkgrupp" när ni nekar ett inlägg oavsett vilken kategori man väljer.

    Svar till mig: vi behöver ditt ärendenummer, inlägget ligger i kategorin köp & sälj
    Jag svarar att det enda ärendenummer jag har är det som ligger i ämnesraden eller om det ligger i historiken, vilket är samma för dom som för mig och att jag fortfarande undrar varför jag får svaret att det är HETS MOT FOLKGRUPP.


    Svar tillbaka till mig: Det numret stämmer inte, du fick ett mailat till dig.
    Jag svarar nu med STORA BOKSTÄVER att jag skiter egentligen i om det ligger en annons i forumet eller inte, men dom borde väl för F'N kunna vidarebefodra till supporten att det går ut fel automatiska meddelande.
    För läsa vad jag skriver bör dom väl kunna, även om det inte är rätt ärendenummer (trots att det är det enda jag fått)

    Jag börjar bli rätt irriterad på att inget funkar som det ska, det buggar konstant.
    Och fixar ni en sak så går en annan sönder.
    Nya BT är ren SKIT rent ut sagt.
    Det är rätt uppenbart att ni har tappat aktivitet. 


    Det kan nu gå en hel dag och det sista inlägget jag skrev i har inte fått fler svar, och det ligger ändå kvar på förstasidan i forumet.
    När jag blev medlem här så gällde det att hänga med. Om man inte kikade in på en dag så kunde man ha 20 favorittrådar med flera sidor olästa inlägg i varje tråd samt alla nya trådar som skapades. 

    Det märks ju även på tävlingarna ni har. 
    Till och med dom med väldigt fina priser får väldigt få deltagare. I alla fall om man jämför med hur det var tidigare. 
    Flera av tävlingarna jag deltog i i början var ju med 100 eller mer tävlingsbidrag.
    Den senaste jag deltog i hade 10 bidrag, varav 8 inte följde instruktionerna i tävlingsbeskrivningen...

    Det är dags att vakna och göra något.
    Antingen satsar ni allt krut på Familjeliv och lägger ner BT eller så ser ni till att den här sidan funkar. 

    För min del så blir jag mindre och mindre sugen på att gå in här för varje dag som går.

  • Chicita
    Aniara4 skrev 2014-07-03 13:22:40 följande:
    +1
    Tittar in ibland, ser förstasidan med nästan bara annonser, ser inte en enda röd siffra, inget har hänt i någon tråd... (den här var undantaget idag!)

    Gäspar, surfar vidare...

    Fast om du klickar på det lilla kugghjulet i forumet (ovanför trådarna) så kan du välja att inte se annonserna nu :D


    Så det är i alla fall en sak som funkar

    *gör vågen*

  • Chicita
    Nightrod skrev 2014-07-03 15:08:14 följande:

    måste den där förbannade popupp fönstret med reklamen komma varje gång man går tillbaka till forumet. det räcker väl med när man loggar in, och att bannern ligger där, trött på thomas järvheden och petra mede skiten nu,,,


    Jag la in en ad-block. 


    Skulle inte orka logga in annars ens

  • Chicita
    Nightrod skrev 2014-09-29 11:54:48 följande:

    Till och från står det att jag har ett nytt privat medelande, men när jag klickar på ikonen så har jag inget.


    Testa att logga in på gamla.brollopstorget.se och se om det ligger i den inkorgen
  • Chicita
    Nightrod skrev 2014-09-29 12:23:31 följande:
    ahh det funkade

    Jag hittade en "tillsägelse" jag skulle ha fått för typ 3 månader sedan där. (alltså 3 månader innan jag hittade den... har inte loggat in på gamla sidan nu på kanske 3-4 månader igen :P)


    Men den fanns inte här i min inkorg utan det var bara sådär att ibland hade jag ett "osynligt" meddelande.


    Nåväl, när jag undrade varför jag fått en tillsägelse så bad dom om ursäkt, det skulle inte ha kommit någon, dom hade visst gjort ett dubbelfel :P

Svar på tråden FAQ nya Bröllopstorget – buggar och synpunkter