• Äldre 18 Mar 14:38
    1947 visningar
    7 svar
    7
    1947

    Slippa frysa, hur gör ni?

    Vi gifter oss i början av September så förmodligen kommer det vara hyfsat varmt när vi är i kyrkan och även när vi kommer ut till festlokalen. Problemet är att jag är hysteriskt frusen och min klänning har bara bredare axelband, så jag kommer alltså behöva något att trä på mig framåt kvällen och jag vägrar ha en helt vanlig kappa till min fina, fina brudklänning.
    Hur har ni tänkt kring kyligare kvällen eller hur gjorde ni rentutav för att få vara sådär magiskt vackra ändå? Min studentbal var en ovanligt kall juniafton och på alla bilder har jag en helt vanlig svart cardigan för att jag frös så vansinnigt, det har jag inte tänkt upprepa.

  • Svar på tråden Slippa frysa, hur gör ni?
  • Äldre 18 Mar 17:18
    #1

    Vit fuskpäls?

  • Äldre 18 Mar 18:19
    #2

    Jag gifte mig nu i februari och är också jättefrusen av mig (vet inte riktigt hur jag tnkte när vi valde månad där...;)) Jag hade en vit bolero i fuskpäls på mig som jag är väldigt nöjd med. Men i september kanske det ser för vintrigt ut... Men nån sorts bolero i valfri färg/material kan nog bli fint!

  • Äldre 18 Mar 18:30
    #3

    jag gifte mig i maj månad - pingst.  Det var en kall o regnig månad, även om vi hade sol den dagen vi gifte oss var det inte särskilt varmt.

    Jag fick låna en vit fin spetskofta (virkad) av svärmor
    Jag hade även att välja på en vit kavaj  och en vit bolero/poncho 

  • Äldre 18 Mar 18:32
    #4

    om du googlar på ordet "vinterbröllop" och väljer bildsök så får du upp många bilder med tips på vad folk har utanpå brudklänningen. 

    Du kan säkert få tips om vad man kan ha över klänningen även om det är september månad 

  • Alylly­ra
    Äldre 19 Mar 11:32
    #5

    Vi gifte oss i mitten på september förra året, och fick en jättehärlig och varm dag som tur var. Jag hade dock en tunn stickad kofta i beredskap om det skulle bli kallt, en mörklila eftersom det var en av våra temafärger och jag gillar lila!

    Så beroende på hur kallt det ser ut att bli kan du ju ha allt från en tunn bolero till en kappa eller en fuskpäls. Det är väl mest beroende på din egen stil. 

  • Äldre 19 Mar 15:35
    #6

    Vi gifte oss i mitten av juli, men jag är väldigt frusen av mig och ville dessutom täcka axlarna (det var kyrkbröllop och det kändes rätt för mig att göra det) så jag stickade en bolero i tunt angoragarn (har jag för mig att det var). Den var helt fantastisk och i och med sin "fluffighet" helt perfekt vare sig det var kallt eller varmt. Jag använde det här mönstret: www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php&d_id=29&lang=se

  • Äldre 20 Mar 10:07
    #7

    Efter att ha tittat runt lite så tror jag att jag köper en liten cape/kappa från någon kinasida, har en vacker sjal som jag kan svepa om mig utifall att det bara är en smula kyligt så då borde jag klara mig. :)

    Tack för alla tipsen, synd att jag inte kan sticka ens en halsduk! ;)

Svar på tråden Slippa frysa, hur gör ni?