• Lisis

Hyra klänning i Karlstad?

Hej!
    Vi ska gifta oss i Karlstad och undrar vart man kan hyra brud- resp. brudgumms-kläder?

Är även inne på att hyra vit päls då det är vinterbröllop på G! vart kan det finnas...?

Undrar även om någon har tips på band som kan spela?!

TAck på förhand!
    Lisis

• Svar på tråden Hyra klänning i Karlstad?
  • len

Det finns två affärer i Karlstad, som hyr ut och säljer bröllopskläder.

Klädestjänst ligger på tingvallagatan. Nästan i stan, om man går från torget till Haga, bakom gymnasieskolan.

Karlstads högtidskläder ligger på Rudsvägen, nästan vid rondellen med alla bensinstationer.

Hoppas det hjälpte något. Jag ska själv dit och titta i veckan, så jag kan ännu inte svara på om de har päls att hyra ut. Däremot vet jag att jag såg det i flera affärer i Göteborg i helgen, så det verkar troligt att brudaffärerna har det.

• Lisis

Tack för tipsen. Nu ringde min syster o sa att det nog fanns någon affär i Viken också!

Lycka till med dina förberedelser!

• ang

hejhej
    jag var oxå inne på att hyra min klänning INNAN jag såg prislappen :-/ jösses, det är verkligen superdyrt att hyra, blir inte mycket billigare än att köpa. mitt heta tips är att kolla köp/sälj-avdelningen här på BT o t.ex. blocket.se , du kan säkert få en beggad klänning för ett mindre pris än vad du hyr för.
    Lycka till

• Pallas Athena

Affären i Viken kräver tidsbokning (åtminstone för några år sedan), så ring och kolla först! :)

• Lisis

Jaaa, va bra tips av "ang".
    Jag frågar här om någon har en ENKEL klänning i st 26-38. Gärna båtringning i halsen. Behöver inte vara speciellt mycket vidd i kjolen. Slät o enkel är mitt önskemål. JAg bor i Stockholm och ska gifta mig i Karlstad så någon i närheten vore enklast! Vita skor i st 38-39 frågar jag om samtidigt. (Inser att jag nog måste köpa egna men det är värt att kolla!)

• ang

joo Lisis... den klänningen du beskrev, som du skulle önska, det är ju min..*ler*.. jag har nyligen fått hem den. den har typ båtringning och är mkt enkelt för övrigt, ing alånga släp eller krusiduller. den är tvådelad och livet har på sytt ett mkt vackert mönster av små pärlor. en väldigt smakfull klänning, du har bra smak när ska du gifta dig?

• Lisis

Hej ang!

Vi gifter oss antagligen 28 feb. Vi fick för oss att just februari kändes bra o ville inte vänta till september som vi tänkt först... men hjälp vad stressad jag känner mig nu. Min sambo har inte kommit igång med planering utan det känns som om det är jag som börjar fixa med allt. Han tror att bara vi fixar lokal så ordnar det andra sig... Han har inte fattat att det finns hur mycket som helst som man kan fixa med. Okej om man inte vill det men vi vet ungefär hur vi vill ha det o då kommer det ta lite tid. När o hur är era planer? Är det Karlstad som gäller? Har du tips på bra band till festen? Bra festlokal? Kul o få kontakt med Karlstadbrud! (om du är det!)Var fick fu tag på din klänning?
    Hälsnignar Lisis

• ang

hej Lisis!
    visst e jag karlstadbrud.. jag gifter mig i augusti. ojoj.. jag förstår att du är stressad, jag tycker vi har mkt att stå i och vi har lång tid kvar! det är svårt me karlar, de är inte riktigt uppdaterade med vad man ska ha inför ett bröllop, min gubbe trodde nog att det var att gå till kyrkan o säga JA o sen festa..*ler*.. men jag har upplyst han om att det faktiskt är så mkt mer.... och det tar tid att planera! just nu håller vi på att ta in offerter för catering. min klänning fick jag uppsydd i thailand, näbbklänning oxå. min killes kläder hade vi tänkt hyra på klädestjänst som ligger vid tingvalla. band känner jag inte till några, men ring olika cateringföretag, de brukar ha kontakt med sådana festlokal?? jösses, vart gifter ni er? du kan gärna mejla mig på ang_shedevil@hotmail.com om du funderar på fler saker eller bara vill snacka.. (adressen låter värre än va den är)
    //ang

• Snöflinga

Hur går det för Er, Lisis och Len, har ni hittat någon päls att hyra?
    Kanske finns någon släkting som har en fin ni kan låna?

• len

Jag ska inte ha päls, dock klänning, eftersom jag gifter mig i juni.

Jag tror att jag har bestämt mig för klänning nu, men ska låta en affär utanför Skara (min blivande kommer därifrån) ta in den istället för att köpa den i Karlstad.

• Stjärna

Hörde av en tjej här inne på BT för inte så länge sedan att hon blivit MYCKET dåligt bemött i den butiken som ligger vid Norrstrand...

Annars kan det vara läge att hyra klänningen i någon av småstäderna runt om kring.

Hyrde balklänning i Kristinehamn för några år sedan, samma modeller, men jag fick en som aldrig var använd där(!) samt till ett bättre pris. Tror att de även har brudkläder.

• syrenlila

Hej, bor själv några mil utanför Degerfors(ca 5 mil från Karlstad) där Zari ligger. Hyrde min klänning där och är jättenöjd. Priserna var lägre än på många andra ställen och Gittan som äger butiken är mycket kunnig. Hon har lite mycket att göra ibland och kan vara lite stressad så jag rekommenderar att boka tid.

• Stjärna

En till idé om päls:

Kolla med de som anordnar stadens lucia. brukar vara Lions. Eller prata med lottakåren.

De har stora, vita, pälsklädda lottapälsar. Kanske en riktigt fräsch sådan skulle fungera?

Svar på tråden Hyra klänning i Karlstad?