• Mathildas

Säljes: NY oanvänd brudklänning i spets och chiffon

Fick för några veckor hem en bröllopsklänning som jag beställde från MillyBridal för ett tag sedan. Men innan den hann komma så hade jag redan hunnit förälska mig i en annan så därför säljer jag nu denna underbara skapelse.
    Det är en väldigt vacker brudklänning med båtringning, tillverkad i spets och chiffon med vackra dekorativa stenar och court-släp. Knäppningen är i form av en dragkedja men dekorerad med knappar så dragkedjan inte syns.
    Klänningen är i den amerikanska storleken 10. (Jag har själv 36/38)

Mina mått är:
    Byst: 83 cm
    Midja: 71 cm
    Över navel: 80 cm
    Ca 3 cm under navel: 82 cm
    Höfter/stuss: 92 cm

Klänningen finns i Ulricehamn men kan tas med till Borås och Jönköping, ex Göteborg men även nedåt Skåne då min sambo arbetar i östra Skåne ett par dagar i veckan, så han kan mötas upp där omkring.

• Svar på tråden NY oanvänd brudklänning i spets och chiffon
  • Mathildas

Rättning: Det är nog engelska storleken 10 då jag upptäckte att den amerikanska stl 10 motsvarar stl 40 här i Sverige. Och eftersom jag själv är en 38 så stämmer den engelska storleken bättre överrens.

• Mathildas
    20110519 skrev 2014-03-15 17:07:58 följande:

Fin klänning.

Tack ! Hoppas att den kan glädja någon annan istället :)
  • AnnelieK

Gud så fin! Är typ en sådan jag tänkt att jag skulle vilja ha den dagen jag gifter mig.men inget bröllop planerat ännu. Och dessutom bor jag ju i Borås!

• Mathildas

hoppw

AnnelieK skrev 2014-03-17 17:56:43 följande:

Gud så fin! Är typ en sådan jag tänkt att jag skulle vilja ha den dagen jag gifter mig.men inget bröllop planerat ännu. Och dessutom bor jag ju i Borås!

Hoppas du hittar en liknande till din stora dag :) Nu är denna såld.
Svar på tråden NY oanvänd brudklänning i spets och chiffon