Inlägg från: popsnöre |Visa alla inlägg
  • popsnöre

    Svensk pop/rock om kärlek

    Jag och min kärlek gillar svensk musik. Och jag letar därför med ljus och lykta efter svensk musik om kärlek. Gärna modernt. Typ Håkan Hellström, Veronica Maggio, Oskar Linnros, Kent, Melissa Horn, Winnerbäck, Miss Li, Timbuktu, Moneybrother etc.

    Finns såklart fler artister men det är den typen vi gillar. Jag skulle gärna vilja sätta ihop en spellista av sådana låtar till honom som han kan lyssna på under vår dag. Musik som berättar hur jag känner helt enkelt.  
     
    Jag är tacksam för alla förslag. Vill gärna få ihop massor av härliga låtar till honom. Ni får gärna hjälpa mig att tänka utanför boxen (utan dina andetag, för dig, du är nog den etc har jag redan.) tack på förhand.

  • Svar på tråden Svensk pop/rock om kärlek
  • popsnöre
    ViktoriaStefan skrev 2014-03-14 10:51:56 följande:

    Sara Varga - Mitt hjärta tillhör dig
    En som inte spelats så mycket vad jag hört men den har en helt underbar text.


    Underbar :) 

     Det är precis den typen av låtar jag letar efter. Tack!
  • popsnöre
    bettansss skrev 2014-03-14 11:14:21 följande:

    Kent - Stanna hos mig, 747
    Håkan Hellstöm - Jag vet inte vem jag är men jag vet att jag är din, Valborg, Nu kan du få mig så lätt, Det är så jag säger det
    Säkert! - Vi kommer att dö samtidigt du och jag
    Miss LI - I'm Sorry he's mine
    The Ark - Calleth you, Cometh I, All I want is you
    Linnea Henriksson - Dansa med mig
    Moneybrother (Pengabrorsan) - Dom vet ingenting om oss, Downtown train (tåget ner till stan)


    Jag älskar Dansa med mig. Tack!
  • popsnöre

    Det gör jag. Hur hittar jag listan?


    sötnöten skrev 2014-03-14 14:58:27 följande:

    Om du använder Spotify har jag en hel lista med kärlekslåtar av alla dess slag, både indiepop, vilket är mer i stuket av Melissa Horn, men även rock, ballad och liknande :) 


  • popsnöre

    Tack!

    Men det måste väl finnas fler låtar. Om kärlek, att vilja vara med någon, att tycka någon är fantastisk etc.


    sötnöten skrev 2014-03-14 17:54:24 följande:

    spotify:user:lillahallonet:playlist:4hMVH4vMh8Zx9FA0zf4dD1 

    Klistra in detta i sökrutan på Spotify förresten! Då får du den i spotify inte på internet :)  


  • popsnöre

    Om vi vidgar från svensk pop/rock. Vad finns det mer för låtar med fina texter som verkligen beskriver känslor? (Alltså, jag är kär i dig! Du är mitt allt känslor)

  • popsnöre

    Puffar lite såhär på kvällskvisten. Har ni fler låtar med fina/söta texter. Jumper/Petter/schlager... Jag vet inte. Otippade låtar med fina texter.

  • popsnöre

    Tack för alla era tips. Börjar få ihop en härlig lista. Men det får plats för fler låtar. Tyvärr kommer jag inte på fler. Borde väl finnas fler moderna låtar om kärlek, känslor och längtan på svenska... Eller?

  • popsnöre

    Nä, den är fantastisk :) Det är precis sådana låtar jag skulle vilja ha fler av. Fina texter, moderna artister, starka känslor!


    camwic skrev 2014-03-16 14:03:47 följande:

    Kent - utan dina andetag (allvarligt finns det en bättre låt=

    Carolina Wallin-Perez har gjort lite jazzigare varianter av Kents låtar

     


  • popsnöre

    Tänkte dela med mig av några av de låtar som jag hittat: 


    Lasse Lindh - Du behöver aldrig mer vara ensam

    Lasse Lindh - Varje litet steg

    Savage Garden - I knew I loved you

    Petter feat Veronica Maggio - Längesen


    Har ni fler? 
  • popsnöre
    tyskfroken skrev 2014-03-19 22:00:23 följande:

    Har inte läst alla svar, men älskar själv svensk musik och dessa finns på min lista över grymma bitar.

    Bo Kaspers - Väljer dig
    Bo Kaspers - I samma bil
    Eldkvarn - Kommit hem
    Eldkvarn - Du och jag
    Amanda Jensen - I choose you

    Sen vet jag väl inte om de egentligen är menade att vara kärlekssånger. Men, jag har iaf dessa högt upp på min lista över bröllopslåtar jag vill ha.

    Good luck!
     


    Tack! Har inte ens tänkt på BKO och Eldkvarn. Kommit hem skrev Plura till sin hustru t om. 
Svar på tråden Svensk pop/rock om kärlek