• Äldre 10 Mar 17:19
    2375 visningar
    2 svar
    2
    2375

    Inga tal eller presenter - hur formulera?

    Jag behöver hjälp igen! Mr. Utvandrare och jag får båda halvångest vid tanken på att stå i centrum, och ännu värre vara föremål för tal. Vi tycker dessutom inte alls om taldelen när vi är på andras bröllop. Jag vet att det är en svensk tradition, men det är en som vi absolut vill slippa (så gott det går - vill någon bestämt säga något så kommer vi inte att stoppa dem, men vi vill på inget sätt uppmuntra till det). Hur kan vi förmedla det till våra kära gäster? :)

    Presenter är också svårt. Vi bor långt, långt bort och måste släpa på varje gram i våra redan överfyllda resväskor. Där tänkte jag skriva på bröllopssajten att vi önskar oss upplevelser, små eller stora, tillsammans med våra gäster. Kan det funka?

    Tacksam för alla svar! 

  • Svar på tråden Inga tal eller presenter - hur formulera?
  • Äldre 10 Mar 17:29
    #1

    Det enklaste är väl bara att skriva "Eventuella tal och annat spex undanbedes vänligen." Det är ju vanligt att föräldrar och kanske bästa vännen håller tal och dessa personer bör ni ju kunna prata med om det.  Säg som det är helt enkelt, att ni vill undvika tal.

    När det gäller presenter, så vet jag inte riktigt hur ni skulle kunna skriva.. Upplevelser kan ju vara så otroligt många olika saker och om ni bor långt, långt bort, kan det inte vara svårt för gästerna att genomföra eventuella upplevelser med er?


  • Äldre 10 Mar 17:38
    #2

    Precis som daniiel säger så är det helt enkelt bäst att bara skriva det rakt av. 
    Tal och spex undanbedes på det bestämdaste (skippa sista delen om ni inte verkligen vill trycka på att ni inte uppskattar det) 

    Upplevelse som present, tja ni ville inte släpa på saker. Säg det då.. Glad 
    Typ:
    Då vår resväg är lång så vill vi avböja alla fysiska gåvor då vi inte har möjlighet att ta med dom hem.
    Vår önskan är istället att få dela en upplevelse med dig, se mer information på vår hemsida

    På hemsidan kan ni ju sen skriva "bjud gärna in oss till något roligt event och låt det bli er gåva till oss" 

Svar på tråden Inga tal eller presenter - hur formulera?