Inlägg från: SandraElisabet |Visa alla inlägg
  • SandraElisabet

    Miami eller LA?

    Janda skrev 2014-03-10 19:22:37 följande:
    Vill du bara ha skönt häng och en avslappnad semester så är Miami fantastiskt. När vi var där hade vi en vecka i Miami och en veckas kryssning i Karibien med Oasis of the Seas. En av de absolut lyxigaste och mest avkopplande resor jag varit på som dessutom inte var så dyr som jag trott. LA är gigantiskt, visst finns det mycket att göra och jag älskar Kalifornien men det krävs mer av dig som turist om du vill åka runt och kolla på saker. Och ska du åka runt i Kalifornien behöver du mycket tid, vi gjorde rundan LA-San Diego-Vegas-Yosemite-San Fransisco-Highway 1- LA och det tog nästan fyra veckor. Dock var det en av de bästa resor jag gjort men det var högt tempo. Hoppas ni får det fantastiskt.
    Håller helt med. Miami är mer avslappnande och mindre hasstle enligt mig. Glad
  • SandraElisabet
    hjohanna skrev 2014-03-11 11:57:33 följande:
    Jag ska vara helt ärlig så är  L.A  den stad som jag mest blivit besviken på utav alla städer jag besökt.  St Monica, Malibu är mysigt men inte mkt mer.
    Bil är et STORT måste annars omöjligt att ta sig runt! Det här är givetvis min personiga åsikt och vi är alla olika men jag har resten en del och tyckte tex. San Fransisco  va så så mkt bättre än.  Till L.A  skulle jag bara tillbaks om någon betalar mig för det.

    Vi ska ha ett stopp over i Miami (bara 3 dagar) på vår bröllopsresa. Har mest hört positivt om staden så vi ger det en chans :) Sen blir det 1 vecka St Lucia och 1 vecka Grenada för vår del, lite "wild card" då vi inte känner någon som varit där men det blir nog bra. 
    Grenada seglade jag till för 10 år sedan. Då var det en ganska oslipad pärla. Jag tyckte mycket om det men jag var där som tonåring och vi reste runt en del, snorklade och fick umgås med lokala ungdomar. Vilken ö ska ni til? :)
Svar på tråden Miami eller LA?