• Minelle

hjälp med text

Hej. Jag håller på att göra ett eget kort till min väns dop. Fantasin tryter. Vad ska man skriva... Grattis till ditt namn ???? Snälla kom med idéer.
    Tack.

• Svar på tråden hjälp med text
  • Minelle

Så av alla 173 st som är inne här har ingen någon fantasi??? Snälla hjälp.

• 29 maj

Alltså är det ett typ grattiskort eller?

• Minelle

Jag ska på dop och tänkte göra ett kort att ge tillsammans med dopgåvan.

• Ellte

Tror bara det brukar stå "På dopdagen" eller något sådant... Nån liten dikt eller så kanske..men inte "grattis" till nåt tror jag

Dop har f.ö inte alls med namn att göra :D

• 29 maj

Okej som jag trodde då. Jag tittade på mina barns dopkort och deet stod mest hjärtliga gratulationer, lyckönskningar osv men ett kort var med en personlig vers till vår dotter. Du kan ju "tjuva" lite här om du vill, så här går den.

"En dag möttes två människor på något vis
    Sedan kom lilla du - deras kärleksbevis
    Ett kärleksbarn du lilla är
    och idag du ett vackert namn nu bär"

Sen kom det lite kärleksprat eftersom det var nära släktingar som skrev det, men det var fint tyckte jag.

På ett annat kort såg jag tryckt så här -
    Må ert lilla barn få ett liv som är rikt och gott med glädje och lycka i stort och smått.

Ja du, hoppas jag var till lite hjälp i alla fall. Lycka till, vad har du köpt för present??

• Ankmor

När du vandrar livets stig,
    lycka till jag önskar dig!

Grattulerar med dopdagen!

• Minelle

Dop presenten är ett smycke. Gå in på länken.

w1.708.comhem.se/~u70813438/text/alva.html

Säg gärna vad ni tycker.

Vad sägs om att skriva vad hennes namn kommer ifån och vad det betyder. Är det någon som vet var jag hittar sådan information?

Tack för all hjälp!

• 29 maj

Fint smycke - typiskt dop present. Det kommer att uppskattas av en liten tjej speciellt om några år (jag vet).

På biblioteket finns det namnböcker av olika slag, där står det nog lite historik bakom namnet annars kan du väl söka här på nätet på namnet.

• Minelle

Så där ja. Nu är kortet färdigt. Tack alla för hjälpen.

• Minelle

Nu är även bilder på det färdiga kortet utlagt på min sida.

w1.708.comhem.se/~u70813438/text/dopkort.html

Tack en gång till för all hjälp.

• Fagas fästmö

Guuuud vilket fint kort! Vad duktig du är på att pyssla. Jag är säker på att lilltjejen och hennes föräldrar blir jätteglada åt ett så fint kort, det hade jag blivit.

Ekorren.

• 29 maj

Jättefint blev det, jag skulle uppskattat det grymt.

Svar på tråden hjälp med text