• Äldre 1 Mar 23:05
    7131 visningar
    25 svar
    25
    7131

    Thailand?

    Hej! Jag sitter och funderar på om vi skulle boka en resa till Thailand senare i vinter/höst. Hur är vädret där då? Typ oktober? Sen! Vilket hotell ligger närmast flygplatsen? Blir extremt åksjuk om jag åker buss så jag vill hamna på ett hotell så nära flygplatsen som möjligt. Har varit utomlands en enda gång och är inte alls van vid resande. Kan ingenting alltså.

  • Svar på tråden Thailand?
  • Äldre 2 Mar 16:09
    #2

    Haha jahaja! Vill till ett paradis med vit strand och turkost vatten! Var finns det sånt? :) Taxi är tyvärr inget bättre alternativ mot åkajukan :/

  • Äldre 2 Mar 21:28
    #5

    Okej! Jaha. Måste verkligen göra research märker jag!

  • Äldre 3 Mar 11:29
    #9

    Okej tack för tipsen. Ska kika vidare. Min åksjuka är lite speciell, det är lite nerver också. Tycker egentligen inte om att resa, men jag vill göra detta för min sambo och ska vi någonstans så vill jag till ett paradis man aldrig glömmer. Jag borde börja med KBT eller någonting. Ursäkta detaljerna. Jag blir illamående och stressar upp mig själv så mycket att jag får panik och magen vänder sig ut och in. Tragiskt och pinsamt, men sant.

  • Äldre 3 Mar 18:30
    #14

    Vad kul att ni är så effektiva med svar! Okej, Thailand låter då inte som ett alternativ. Sambon säger Hawaii, men det känns lite väl kanske. Någon charter i Europa som är nääästan som ett paradis då? ;) Kroatien vill jag inte till, där är det väl bara sten?!

  • Äldre 3 Mar 21:40
    #19

    Har tänkt så mycket på det där med alla sidor där de säljer resor. Stämmer verkligen bilderna med hur det faktiskt ser ut? T.ex det gröna vattnet osv? Svårt att säga, men generellt? Mauritius låter ju också som att det kan vara något. Vi måste verkligen sätta oss ner med ett gäng tidningar och titta!

  • Äldre 8 Mar 00:59
    #23

    Jag kör bil dagligen, åker med sambon också. Det går bra kortare sträckor, men dom jag skrev häruppe så är det mycket psykiskt. Vet inte egentligen om man kan kalla det åksjuk, så nej seaband och dylikt fungerar inte.

  • Äldre 8 Mar 13:40
    #25

    Ja absolut. KBT ska jag börja med i höst.

Svar på tråden Thailand?