• jennyal

    Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    jessi85 skrev 2014-04-15 10:52:06 följande:

    Min klänning var lite för stor så en skräddare sydde in den, men nu när jag provade den hemma så tycker jag att ärmarna kan tajtas till lite mer, och så sticker fodret ut en aning under kjolkanten. Kan dock fixa det själv. Men jag vet inte, det är inte den ultimata perfekta klänningen som jag tänkt mig... kanske iofs inte finns något som lever upp till bilden i mitt huvud. 
    (ska korta av sidenbandet runt midjan)


    Jättefin! Jag älskar oxå 50-tals stilen. Vad gäller den perfekta klänningen så är det nog så att ingen klänning kommer att leva upp till den bilden man har i huvudet. Denna är ju väldigt lik den på bilden. 
    Jag tycker du ska göra vad du tycker är bäst med armarna, inte vad skräddaren säger Lite får man väl offra sig eller hur Du kan ju testa att sy in den med lösa tråckel-stygn och känna hur det känns först? Litet tips bara. 
    Vad ska du ha för skor till förresten? *nyfiken*
  • jennyal
    Janda skrev 2014-04-14 16:28:11 följande:
    Ja, den är över förväntan. Men för 450:- kändes det helt klart värt att chansa ????

    Säljaren heter roseyang2009 och var väldigt bra att ha med att göra. Snabba och tydliga svar
    Klart man ska chansa! Jag har gjort det och hoppas min klänning kommer. Annars tänkte jag safea och se vad Dion ska ha för att sy upp en likadan som jag beställde på ebay.
    Jag har kollat in 'din' säljare och det finns ju massor i hennes affär. Kul att höra när det blir lyckat
  • jennyal
    jessi85 skrev 2014-04-15 14:16:20 följande:
    Nej, eller jag har varit inne i bröllopsbutiker men klänningarna där var inte alls vad jag var ute efter så jag har inte prövat dem. Det verkar vara modernt idag med lång kjol och axelbandslös överdel, och jag vill ju ha tvärtom, alltså ganska kort kjol och långa ärmar. Har dock prövat några 50-talsklänningar i en vintagebutik men de är alldeles för små i midjan (hur gjorde kvinnorna för att ha sådana pyttiga midjor, de måste haft korsett).
    jennyal skrev 2014-04-15 12:38:33 följande:
    Jättefin! Jag älskar oxå 50-tals stilen. Vad gäller den perfekta klänningen så är det nog så att ingen klänning kommer att leva upp till den bilden man har i huvudet. Denna är ju väldigt lik den på bilden. 
    Jag tycker du ska göra vad du tycker är bäst med armarna, inte vad skräddaren säger Lite får man väl offra sig eller hur Du kan ju testa att sy in den med lösa tråckel-stygn och känna hur det känns först? Litet tips bara. 
    Vad ska du ha för skor till förresten? *nyfiken*
    Tack för tipset, ja jag syr in armarna lite, det får det vara värt! Och nej ingen klänning är väl helt perfekt, och min idealklänning har ju den där smala 50-talsmidjan som jag då inte har så det hade väl ändå inte funkat... ;) Jag ska ha röda skor till :)
    Snyggt med röda skor Jag ska ju också ha en kort klänning och har betsällt ett par i fuchsia från jjshouse. Jag tycker det är kul med ett par färgglada skor till en kort klänning. 
  • jennyal
    kärleken skrev 2014-04-16 07:49:10 följande:

    Nu har min klänning! Snälla ge lite feedback! Sitter den snyggt? jag har egentligen mindre omfång på midjan lite längre ner, men kanske hade inte kjolen hängt lika bra om midjan varit där nere? Sitter överdelen tillräckligt tait? Ser mina axlar breda ut? (jag har breda axlar, så vill ju inte markera det allt för mycket...)
    Något som kan ändras?

    Först kommer förebilder och sedan mig i den :)
    (jag beställde en lång chiffongkjol istället för kort i tyll..)


    Jättefin och den sitter jättefint tycker jag. Att det är lite plats kvar i midjan är ju bara bra för man ska ju kunna sitta ner bekvämt och ha plats för lite mat och tårta
    Du har absolut inte breda axlar. Vad gäller underkjol så kan du ju testa en lång utan ringar med två lager tyll? Då kommer den bara bli lite vidare nertill och inte allt för stor. Gå till en bröllopsbutik och se om du kan få 'låna hem' en underkjol för att se hur det blir? Sen kan du ju hyra alternativt beställa en från kina? Jag har beställt en från jjs och den gick på 93kr! Den har inte kommit ännu. Lycka till!
  • jennyal
    Tuvalie88 skrev 2014-04-22 19:38:46 följande:

    Klänningen är ju fin men den är inte jag. Hade det bara varit överdelen så hade jag nog tagit bort allt och satt dit ny spets men släpet vill jag inte heller ha och det blir ett för stort projekt att ta bort. Lite svårt att hinna med det med en tremånaders bebis också :p Väldigt välsydd klänning annars så jag vill inte avskräcka någon! Blir nog bara inte alltid som man tänkt sig. 

    Daniiel: Vet du hur det funkar om klänningen inte stämmer med bilden? Är det någon idé att skicka bilder, bifoga de mejl jag skickade och kräva kompensation eller en ny klänning?  

    Här kommer en bild som sambon precis tog.

     


    Jag håller med andra att den är ju jättefin! Det blir nog inga problem med att sälja den. Se bara till att mäta så noggrannt du kan över och under byst, midjan, samt hur långt livet är från axel till midja. Sedan kjollängden framtill. Jag har sålt lite på Tradera och har man bara bra mått i annonsen så kan man få sålt det mesta. Annars prova med Blocket också eller här på BT.

    Lycka till med försäljningen och med att hitta en ny klänning!
  • jennyal

    Idag kom  min klänning som jag beställde på Ebay!! Jag fick ingen förvarning utan det bara låg en avi om att jag hade ett rek brev att hämta. Eftersom mna hört och sett en hel del här i tråden så kan jag inte annat än säga att jag är 100% nöjd! Klänningen är så himla välsydd och passar perfekt. Jag skickade mina mått i cm och det stämmer exakt. Färgen är ivory och spetsen är jättefin. Här är en länk till säljarens affär på Ebay och jag rekommenderar henne varmt. Lite dålig på engelska men svarar alltid på mejl.
    www.ebay.com/usr/roses.888
    Så här såg orginalbilden ut framirån


    och bakifrån


    Så här blev MIN klänning!!



    Den är ju lite skrynklig nu och rosetten ska ju fixas rakt, men det var lite pyssligt att få till dragkedjan själv. Jag har även beställt en underkjol från JJshouse som inte kommit ännu.

  • jennyal
    a ring on my finger skrev 2014-05-20 09:28:14 följande:
    Det var du som köpte den jättebilligt va?
    Ser jättefin ut!! Vilket klipp.
    Tack så mycket! Jag fick betala $132 inkl. frakt så det blev nästan exakt 900kr!! Jo det var verkligen ett klipp. En chansning men den gick ju hem
    Den är så himla välsydd dessutom, långt över förväntan. Nu ska jag bara behöva vänta i tre månader innan jag får bära den och visa den för min blivande make. 
  • jennyal
    LLbröllop skrev 2014-05-19 16:24:17 följande:

    Hej! Nu har jag beställt min brudklänning från ebay!

    En rosa mycket enkel klänning lång klänning :)

    LÄNGTAR till den kommer hem!!


    Jättefin! Håller tummarna att den blir som du tänkt dig. Så himla spännande att vänta
  • jennyal
    AnnsiA skrev 2014-05-25 19:41:53 följande:

    Hej!
    Ny i bröllopsvärlden här! 

    Jag och fästmannen ska gifta i Italien i augusti i år, är galet stressad att få ihop allt tills dess. 

    Det jag stressar mest över är nog klänningen.. Jag har verkligen inte tid att gå runt i butiker och prova ut den där "perfekta", utan har mellan jobbpassen suttit på nätet och letat. 
    Har hittat en fantastiskt fin som jag önskar med allt jag har att bilden stämmer överens med verkligheten!

    Här är klänningen: 
    brudklanningar.nu/webshop/product_info.php
    (Aimee) 

    Det jag inte förstår är om den är "vit" eller "ivory" och hur ivory hos denna sida ser ut? Någon som har bra koll?
    Bör man ha ivory om man är blond och ljus eller passar vitt bättre då?

    Finns det något ställe (gärna runt Göteborg) som kan ta ens mått så de blir rätt? 

    Hur lång tid har det tagit för er andra som beställt från den här sidan? Det står 5-7 veckor, stämmer det med verkligheten? Och vad har man för rätt att skicka tillbaka om man inte blir nöjd? 

    Tacksam för svar! <3 


    AnnsiA skrev 2014-05-25 21:04:57 följande:
    Guuuud så fin! <3 
    Tack

    Vad gäller den klänning som du hittat så är den jättefin! Färgen Ivory är på svenska elfenbensvit, dvs som gräddvit. Personligen tycker jag det ger en varmare färg än kritvit. Det är ju dock en smaksak. Min klänning ovan är ivory

    Vad gäller att ta mått så be en kompis att hjälpa dig. Ha dessutom på din den bh som du ska ha eller en liknande. Detsamma gäller skorna. Klackhöjden är ju viktig där. De sidor som man kan beställa från brukar ha bra ritningar på vart man ska mäta. Din klännig är ju dessutom inte åtsittande över höfterna utan bara i livet. Snörningen gör ju dessutom att det finns visst utrymme för justeringar om det inte sitter helt perfekt.
    Lycka till! Det kommer säkert att gå bra! Ibland måste man våga för att vinna

  • jennyal
    Kileane skrev 2014-05-26 08:05:02 följande:

    Jag har fått mejl nu att min klänning är skickad...nervöst!


    Spännande! Jag håller tummarna och ser fram emot en bild här inom kort
  • jennyal
    mollan91 skrev 2014-06-02 21:27:42 följande:

    hur är storlekarna i kina klänningar??


    Det bästa är nog att välja en klänning efter dina egna mått och inte en standardstorlek. De har bra bilder och instruktioner på hur du ska mäta.
    Lycka till
  • jennyal
    Kileane skrev 2014-06-05 07:39:24 följande:
    Jättefin Kileane Ser fantastisk ut. Klart du ska vara nöjd för det priset. Jag är precis som du ingen pedant och vem ser de små detaljerna på dagen B? Ingen Jag är nog inte den enda här som ser fram emot en bild framöver på dig i den.
  • jennyal
    AnnsiA skrev 2014-07-15 19:11:50 följande:

    Efter att ha varit lite ledsen och bekymrad över min klänning då jag fick veta att man skulle skriva till om man ville ha SLÄP (på bilderna var det släp och jag tog för givet att man beställde utefter bilderna liksom..) Så när klänningen kom förra veckan ville jag knappt öppna paketet. 

    Ville så gärna ha en vacker brudklänning med släp. Men packade upp den i lördags och provade den. Och utöver att den saknar släp så är den EXAKT som på bilden, superfint tyg och känns rejäl och tung. Den sitter himla bra och storleken blev perfekt!
    Så förutom släp-grejen så är jag nöjd och jag kommer bära klänningen på bröllopet, känns onödigt att leta upp någon annan när jag egentligen älskar denna! 
    Ja, nu har jag ju inte samma långa, smala kropp som modellen såklart, men 
    här är bilder: 


    Jättevacker klännind AnnsiA! Sitter som en smäck på dig så klart du ska vara nöjd! Det gäller att leta efter det positiva i allt. Tänk som så att även om släp kan vara fint, så kan det ju vara opraktiskt på samma gång. Nu kan du dansa hela kvällen obehindrat utan att oroa dig om att snubbla på släpet
  • jennyal
    Tingeling89 skrev 2014-07-28 10:07:29 följande:
    jag rekommenderar att du ringer in och förbetalar med kort. Om du inte betalar när dem lämnar(kontakt), så kan dem absolut ta klänningen och gå. Då lär du få åka en bit för att hämta.
    Hej!
    När jag fick paket med UPS så skickade de fakturan separat. Kunde då betala direkt via internetbanken. Ring och hör om du är osäker.

    mvh/Jenny
  • jennyal
    Nettie skrev 2014-09-10 10:07:44 följande:

    Nu har jag hittat en säljare på Ebay som verkar bra och som kan sy upp den klänningen jag vill ha. Hon skickade bilder till mig med klänningar som de gjort i fabriken, en del hade original bilden och deras kopia och det var väldigt likt.

    Känns som om det kan bli riktigt bra och säljaren verkar toppen, frågar efter mer detaljerade bilder och så. Priset är bra också. 1680:-

    Åh så spännande!! Jag ska beställa den bara jag har tagit mina mått ordentligt! Någon som fått en klänning från Ebay nyligen eller väntar på en? Här är i alla fall den jag vill ha!!


    Hej Nettie! Verkligen fin. Jag köpte också klänning från en säljare på Ebay med bas i Hong Kong. Jag kollade antal nöjda köpare samt hur de olika klänningarna såg ut somhade nöjda kunder. Många hade beställt spetsklänningar vilket jag också ville ha. Jag mejlade även säljaren och fick bra svar. Beställde till slut och det kostade mig 900kr. Ett riktigt kap. Fick även skicka en massa olika mått. Klänningen kom sedan lite tidigare än utlovat. Den var såååå välsydd och satt som en smäck!! Jag har postat några bilder tidigare i denna tråden samt i en anna tråd. Länk till den finns här:
    www.brollopstorget.se/forum/thread/4142575-visa-din-brudklanning-d/419

    Lycka till med beställningen!!

    mvh/Jenny
  • jennyal
    Nettie skrev 2014-09-10 14:11:16 följande:

    Tack jennyal!

    Kul att du blev så nöjd med ditt Ebay-köp och kul att höra dina erfarenheter. Verkligen fin klänning och bra pris!! Nu känns det ännu bättre att beställa, tack!

    Med vänlig hälsning Jeanette


    Varsågod! Hoppas du blir lika nöjd med ditt köp. Ser fram emot att få se bilder framöver

    mvh / Jenny
  • jennyal
    Himla skrev 2014-09-11 08:43:26 följande:
    Vilken säljare var det du köpte av?
    Hej Himla!
    Jag köpte från den här säljaren: roses.888
    www.ebay.com/usr/roses.888
    Jag hoppas länken fungerar!
    Hon har även en affär på Ebay.
    stores.ebay.com/Roses-88870
    Hon har lite knacklig engelska men svarar på mejl och oftast snabbt. Levererade som sagt före utsatt tid. Tror klännigen ko ca 2 v innan jag förväntade mig den!

    Jag blev mkt nöjd som sagt! Klänningen kom packad i en mjuk påse och det stod värde $10 på den så det blev ingen tullavgift! *tumme upp*

    Lycka till!

    mvh/Jenny
  • jennyal
    iurochskur skrev 2014-09-12 22:29:58 följande:
    Superfin! Tycker din är finare på dig än modellbilden!
    Jag håller med! Verkligen superfin.
  • jennyal

    Tack så mycket Kattrackarn Visst är den helt underbar! Kollar du noga ser du att jag tog bort rosetten baktill då jag tyckte den inte va riktigt min stil.

    Jag köpte en underkjol hos JJ's house. Den var i flera lager med volanger och hade en metallskena längst ner i 'innerkjolen' som gjorde att den stod ut mer. Metallskenan kunde jag enkelt sedan ta ur innan jag satte mig till bords. Här är länken:

    www.jjshouse.com/se/Kvinnor-Nat-Polyestern-Elastan-Knakort-3-Nivaer-Underkjolar-037033984-g33984 

    Lycka till!!

Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!