• Anonym (sjukt­)
    Äldre 28 Feb 23:28
    2479 visningar
    5 svar
    5
    2479

    Brukar det gå till såhär?

    Jag ringde till ett ställe som är restaurang och vandrarhem. Det har varit mycket bröllop på denna plats och jag tyckte miljöerna var jättefina. Jag fick prata med en kvinna först som förklarade att de har olika bufféer och det fanns även dryckespaket. Vandrarhemmet fanns och därmed alltså möjligthet till övernattning. Hon mailade över menyförslag samt dricka, efterrätter osv. Lokalhyra, servering, städning, personal  etc ingår i alla buffepriser. 

    Vi bestämde oss för att nappa på detta. När jag ringer en andra gång låter hon ytterst tveksam, våra gäster skulle nämligen troligen inte sova över och detta utgjorde tydligen stora problem...(??) . Hon menade att vårt bröllop nog inte skulle bli "lönsamt" att ha. Jag satt som ett frågetecken i telefonen. Sedan tog jag upp att vi istället för ta dryckespaket till nästan 40 personer så var det bättre att var och en fick beställa alkohol som restaurangen sedan kunde fakturera oss på. 
    Då invände hon mot det också, menade att detta blev inte så om vi "inte skulle ha vare sig övernattning eller dryckespaket"...Nej, vi skulle inte paket men folk skulle ju kunna beställa alkohol i alla fall?!
    Det slutade med att vi inte var välkomna såvida vi inte då körde med övernattning och det där sabla dryckespaketet.

    Jag blev så oerhört förvånad, besviken och förvirrad. Alla jag berättat för har sett ut som fågelholkar.
    Vad fan hände?!

     

  • Svar på tråden Brukar det gå till såhär?
  • Anonym (sjukt­)
    Äldre 28 Feb 23:39
    #1

    Ingen?? 

  • Äldre 1 Mar 01:19
    #2

    Fan va trist =( och ursäkta, men jävla dålig bemötande av henne =/ Jag har själv haft mina problem med ställen och man blir helt paff alltså..

    Hoppas de löser sig för er...

  • Anonym (sjukt­)
    Äldre 1 Mar 09:09
    #3

    Ja, visst är det urdåligt?! Obestämd Mailade dessutom företaget under kvällen igår och påpekade att ingenstans har det stått något om  att man skulle vara tvungen att låta gäster natta över? Eller att man skulle vara tvungen att köpa ett paket med alkoholhaltiga drycker? 

    Då skriver den jävla idioten tillbaka att hon ju bara skickat menyförslag som jag bett om och att hon INFORMERAT OM ATT ETT VANDRARHEM LIGGER I ANSLUTNING.

    jamen för helvete, informera om att vandrarhem finns är väl inte samma som att säga att "här finns ett vandrarhem och här måste ni övernatta "

    herregud.... Förvånad

  • Äldre 1 Mar 09:41
    #4

    Om detta är en restaurang och övernattning håller dem ju stängt restaurangen för övriga gäster. Och om det inte är en restaurang blockerar dem ju för bröllop som faktiskt vill övernatta och ha stora dryckespaketet! Jag förstår faktiskt, servitris som jag är, att stället ju vill tjäna så mycket som möjligt. Att hon inte nämnt att man MÅSTE övernatta för att få de priserna hon skickat är såklart fel! Hoppas ni hittar något bättre, dålig service säger mycket om stället!

  • Anonym (sjukt­)
    Äldre 1 Mar 10:04
    #5
    meandmylove skrev 2014-03-01 09:41:05 följande:
    Om detta är en restaurang och övernattning håller dem ju stängt restaurangen för övriga gäster. Och om det inte är en restaurang blockerar dem ju för bröllop som faktiskt vill övernatta och ha stora dryckespaketet! Jag förstår faktiskt, servitris som jag är, att stället ju vill tjäna så mycket som möjligt. Att hon inte nämnt att man MÅSTE övernatta för att få de priserna hon skickat är såklart fel! Hoppas ni hittar något bättre, dålig service säger mycket om stället!
    Ja fast detta är ändå skumt. När hon först trodde att vi skulle ha fest halva natten men inga övernattande gäster så menade hon att hon inte kunde hyra ut vandrarhemmet för då skulle de gästerna där bli störda av vår fest. Jag påpekade ju då att vår tilställning till skulle på mellan runt 14:00 på eftermiddagen till kanske 22:00 på kvällen. Sedan skulle samtliga gäster dra sig hemåt. 
    På det viset skulle vi inte störa någon eventuell nattgäst på vandrarhemmet och genom detta så skulle hon kunna hyra ut vandrarhemmet problemfritt.
    Det var då hon gjorde en kovändning och menade att det iaf skulle bli för olönsamt.

    och vadå att stället vill tjäna pengar? Det vill väl alla som driver någon typ av verksamhet? Men det betyder ju knappast att man kan säga såhär, när hon sände mig bladet med menyer på mailen borde hon klart och tydligt sagt att övernattning var ett krav.
    Ingen av mina vänner eller bekanta har hört om något liknande bemötande från någon anläggning och/eller restaurang.  
Svar på tråden Brukar det gå till såhär?