• vallmoo

Hjälp mig hitta denna klänning

Jag såg denna klänning i en forumstråd, jag tror att den är från jjshouse, men jag hittar den inte på hemsidan :(

• Svar på tråden Hjälp mig hitta denna klänning
  • Helenis

Om du vet att den är från JJ house så kan du söka efter den på deras sida, alltså kryssa i tex skärning, applikationer, spets, längd färg mm.. så hittar du den säkert.

• Helenis

Ett tips när du sparar ner klänningar av intresse är att döpa bilden till artikelnumret och varifrån den kommer.. så gjorde inte jag först och fick samma problem som dig så döpte om dem så jag bara skulle kunna plocka upp dem på sidan sedan

• Alyllyra

Länka till forumtråden och ange vilket inlägg det är!

• vallmoo

Jätteliten bild men här är den jag söker.
  • Chicita
    vallmoo skrev 2014-02-28 11:51:51 följande:

Jätteliten bild men här är den jag söker.
    Det är en Maggie Sottero och Google påstår att den heter Tristan. Men det verkar massa andra klänningar också göra.

JJ's house har inte just den klänningen, men dom kan sy kopior.
    Den kommer dock inte se exakt likadan ut, för dom får inte kopiera andra designers rakt av och det kan vara därför den bilden har försvunnit från deras hemsida 
  • vallmoo

På bilden står det ju jjshouse men länken jag hittade den i var från 2012

• vallmoo

Tycker att det borde vara smart att beställa en klänning som jag tycker är fin och som jag vet att någon annan har blivit nöjd med.

• brud7801

Jag har en Maggie Sottero Carmen, lik den du söker, finns i närheten av Göteborg. Sök på Maggie sottero Carmen och hör av dig om du är intresserad :)

• vallmoo

Jag bor tyvärr för långt bort...sen kanske det inte är rätt mått..

• Chicita

Ja det står JJ's house på bilden.
    Men bilden är stulen ("lånad") från designern. Och det här är något som många kinaklänningsföretag gör. Och som är en stor del av den etiska diskussionen angående kinaklänningsföretag.

Om du kollar klänningsbilderna på hemsidan så kan du se att modellerna är plåtade i olika miljöer / bakgrunder. Och det är något en "seriös" designer sällan gör, i alla fall inte i samma kollektion - för man vill hålla det enhetligt och mindre rörigt.

Du kan maila JJ's house och fråga om dom har kvar klänningen i sortimentet eller om dom kan sy upp en åt dig ändå.
    Den kommer som sagt inte se 100% exakt likadan ut som på bilden eftersom dom inte får kopiera rakt av.
    Men du kanske har sett en IRL-bild också? Och tyckte att den var lika fin? I så fall är det ju bara att köra Glad 

Svar på tråden Hjälp mig hitta denna klänning