• danne80

Festlokal Uppsala?

Planerar bröllop sommaren 2015 med min fästmö och vi letar festlokal hyfsat centralt i Uppsala. 

Iaf där det går lokaltrafik.

Tips någon?

/Daniel 

• Svar på tråden Festlokal Uppsala?
  • Mathildatiger

Vilken typ av lokal är ni ute efter?
    Vad ska det vara för stil och storlek?
    Vill ni kunna ta med egen mat och dricka eller vill ni ha ett helkoncept där lokalen fixar allt?
    Lättare att ge tips om man vet lite mer om förutsättningarna.

• danne80

Ca 80 gäster, restaurang eller catering spelar ingen roll. Gärna lite gammaldags stuk, inte allt för modernt. 

• Mathildatiger

Västgöta nation är fint, Norrlands hyr också ut, men de har en väldigt stor lokal. Är osäker på vilka av de andra nationerna som hyr ut till privatfester.
    Orangeriet i Linneträdgården och Orangeriet i Botaniska går att hyra, de är gamla och fina.
    Vasasalen i slottet tror jag tar 80 personer, men är osäker. Kan vara värt att kolla upp.

• EllinorS

Vi ska vara i Ultunas kårhus. Det ser ganska gammeldags ut, och är billigt. Man måste använda deras bar (dock studentpriser) men får ta med egen mat. Men Orangeriet i Botan är superfint, dock dyrt. Så beror på vad ni tänkt när det gäller budget.

• Em77

Jag har varit på fest ett par gånger i Orangeriet i Botan (ej bröllop utan universitetsfester). Det är som sagt otroligt fint, men har några stora nackdelar förutom priset: det är väldigt svårt att få bra ljud i matsalen (iaf om man är i själva orangeriet). En gång var det ett väldigt bra band som spelade men det var svårt att höra bra, och tal etc hördes inte heller så bra. Den andra nackdelen är bristen på toaletter. Det finns i ett uthus men de gånger jag varit där har de kompletterats med bajamajor. Det tog ner lyxkänslan en del. Dock var det ett större sällskap än 80 pers så det kanske går att klara sig utan. Tror det är Cajsas kök som står för maten där, min erfarenhet av dem är enbart positiv. Cajsas disponerar f ö även källaren i universitetshuset som är en fin men kanske lite krånglig (små valv etc) lokal.

Andra lokaler vi tittat lite på (inte bestämt något än) är Hantverksföreningen nedanför slottet, som dock förutsätter catering från Hambergs fisk, eller Vasasalen på slottet. Där träffades jag och min fästman på en disputationsfest så den lokalen har jag bara positiva känslor för. :)

Svar på tråden Festlokal Uppsala?