• Chicita

    Vad ska jag välja?!

    Varför inte uppsatt (typ med lite lösare fläta) och så några lösare lockar vid öron och i nacken?
    Då blir det ju inte någon strikt känsla och du har fortfarande "tryggheten" i att ha hår där.
    Men det riskerar inte att bli för likt din vanliga vardagsfrisyr.

    Jag har alltid håret i fläta eller möjligtvis helt utsläppt om jag vill känna mig lite finare och inte håret är ivägen (jag sitter på det om det är utsläppt helt Flört). Och har först nu efter bröllopet börjat ha en slarvig knut i nacken när jag jobbar.
    Så att sätta upp håret för mig var ett sätt att markera skillnad mellan vardag och bröllop... 

  • Chicita

    Den första var jättefin och kommer hålla hela dagen
    De andra är jättefina också - men det finns en stor risk att håret är rakt efter ett par timmar (eller om du har hår som mig - när du kliver ut från frisören Flört )

  • Chicita

    Nästa gång du går och klipper dig, fråga om inte frisören kan göra EN lock (slinga) på dig enligt "bröllops-uppsättnings-principen" och kolla hur väl den håller...
    Då får du ju veta hur just ditt hår håller lockarna.
    Om det funkar som mitt så vet du ju att det inte kommer hålla.
    Om det funkar som svägerskans så räcker det att hota med locktången och så blir det superlockigt *typ* och håller i evigheter Flört 

  • Chicita
    daniiel skrev 2014-02-26 20:50:19 följande:
    Jag hade lockar. Både i mitt eget hår och löshåret. Halvuppsättning, vädigt enkelt. Det höll bra :) Lockade med vanlig tång hemma, lite hårspray och that's it. Håret var lockigt från morgon till nästa morgon :P
    Jo det hänger som sagt mycket på hårkvalité...
    Som jag skrev. Mitt hår vill liksom inte vara lockat.
    Svägerskan satt här med både locktång, "trollspö", trefingertång och något mer och försökte få mitt hår att bli lockigt när vi skulle ut och käka på svenhippan.
    Efter typ en timme gav hon upp, hon hade inte fått ens en krusning på håret Flört 

    Medans hennes hår nästan lockar sig bara hon tar fram locktången och det kan sitta i tills hon tvättar håret nästa gång.

    Så om man inte brukar ha håret lockigt så kan det vara värt att testa och se hur det håller lockarna.
    Om det är som mitt och blir rakt direkt så är det ju knappast värt att betala för det liksom... Då är det kanske bättre att leta efter en frisyr som passar bättre med rakt hår även om man vill ha det utsläppt Glad 
Svar på tråden Vad ska jag välja?!