• Äldre 25 Feb 13:27
    1564 visningar
    3 svar
    3
    1564

    Bordsplacering med tomma stolar- tips

    Hej, Vi kommer att ha långbord med två tomma stolar mittemot oss! Nu skulle jag vilja ha lite tips på hur man kan tänka kring de tomma stolarna. Vi vill ju att folk ska sitta där och att så många som möjligt ska få chans att sitta en stund. Jag läste någon som tipsade om en äggklocka, men det känns lite stressande. Jag vet inte om det kommer att ha en tendens att bli tomt eller en tendens att folk sitter för länge. Någon som har ett tips på ngt kul sätt?

  • Svar på tråden Bordsplacering med tomma stolar- tips
  • Alylly­ra
    Äldre 25 Feb 13:35
    #1

    Jag var toastmaster på ett bröllop där brudparet hade tomma stolar, och då sa vi bara till folk i början av middagen att de gärna fick sätta sig där en stund under kvällen, men inte hänga där hela tiden.
    Det gick jättebra vad jag såg, det var många som kom och satte sig en stund och bra ruljans på folk. Det är väl inte värre än att man kan tränga sig ner om man tycker att någon sitter lite för länge... Tungan ute
    Om det blir tomt kan ju ni vinka dit någon trevlig person så får ni nog igång det hela.

  • Äldre 25 Feb 13:43
    #2

    Jag tänker som Alyllyra, att om ni har en toastmaster, så kan den personen nämna stolarna i början av middagen och säga att gästerna mer än gärna får sätta sig där en stund, men att dom inte ska sitta alltför länge. Och att det sedan sköter sig självt lite, plus att ni som brudpar kan vara med och påverka. Om någon sitter länge och ni ser att någon annan verkar vilja komma dit, så kan ni ju lite fint påpeka att det är fler som vill hinna prata :)

    Vi hade inga såna stolar och vi hann prata väldigt bra med alla 60


  • Äldre 25 Feb 13:44
    #3

    Vi hade inga såna stolar och vi hann prata väldigt bra med alla 60 gäster under kvällens gång ändå. Personligen hade jag nog känt mig lite obekväm med att ha någon sittande så mitt emot och som gäst hade jag mest troligt inte använt såna stolar. Men, jag har förstått att andra tycker det är en toppenidé och att det har funkat bra :)


Svar på tråden Bordsplacering med tomma stolar- tips