• Äldre 22 Feb 10:53
    6474 visningar
    21 svar
    21
    6474

    Bukett av tyg?

    Är det nån här som har haft en brudbukett i tyg? Satt och tittade lite på LightInTheBox och hittade såna! Lite praktiskt och roligt kan jag tycka. :)

    Vad har ni för tankar och åsikter kring det?



    Denna blev jag lite förtjust i. :)

  • Svar på tråden Bukett av tyg?
  • Äldre 22 Feb 15:16
    #1

    hej!

    Jag tycker det är jättekul att tänka utanför den vanliga traditionella brudbuketten.
    Sålänge man trivs med sin bukett så kan den vara i vilket material som helst :)

    här har du en insprationstråd med andra former av buketter: www.brollopstorget.se/Forum-12-24/m4218691.html

  • Äldre 22 Feb 18:03
    #2

    Jag skall ha en tygbukett :) Här kan du hitta den jag beställt shop.thewildrose.se/product/fabric-bouquet-amanda. Fast jag hade lite mindre budget så jag bad henne göra en för 2500 kr vilket var helt ok :D

  • Äldre 22 Feb 20:56
    #3

    Det finns jättemånga fina tygbuketter, och bra för allergiker. Dessutom behöverdu inte rätta dig efter säsong och kan ta vilka blommor du vill.

    Själv håller jag på och gör min av sockerblommor :)

  • Äldre 23 Feb 10:18
    #4

    Jag tror att jag ska satsa på en tygbukett faktiskt. :) Sambon min tyckte också att det var en bra idé!

    Det bästa av allt var ju att vi får ner budgetposten brudbukett väligt mycket, överlycklig när jag såg priset på buketten jag gillade, endast 178:-, som hittat för oss! :)

  • Äldre 23 Feb 10:31
    #5

    riktigt snygg! 

    Bra för alla allergiker och perfekt att kunna spara hela buketten exakt som den är och inte i något hoptorkat fnöske som blir av vanliga blommor...    

  • Äldre 23 Feb 17:44
    #6

    Jag har också funderat på en tygbukett. Dels så behöver man inte tänka på att blommorna ska vissna och sen har man sin bukett precis som den såg ut på sin dag genom hela livet Skrattande 
    Då har man mer än bara sina bilder. Kan också gå i arv. Sen är det bara att damma av den om man vill förnya sina löften. Hjärta 

  • Äldre 23 Feb 18:55
    #7

    Sassa84- vart hittade du en så billig bukett?

  • Äldre 23 Feb 19:49
    #8
    Marika kiffe skrev 2014-02-23 18:55:48 följande:
    Sassa84- vart hittade du en så billig bukett?
    Jag har tittat på två sidor än så länge. :)

    http://www.lightinthebox.com/sv/narrow/pink_v33609t0/brollopsblommor_c1940?sort=4a&currency=SEK
    http://www.jjshouse.com/se/Brudbuketter-c123/?la=fromnavmenu
  • Äldre 23 Feb 21:30
    #9

    Tack för tipset! Ska titta där då även jag ska ha en tygbukett. Skrattande

  • Äldre 3 Mar 13:55
    #10

    Tack för tipset, jätte fina och billiga :)

Svar på tråden Bukett av tyg?