• carola78

Vad kostade tullen för era Kinaklänningar?

Precis som rubiken låter, ni som fått tullavgift på era klänningar. Vad kostade den?
    Berätta gärna vad klänningens ursprungsavgift var oxå, tullen baseras på värdet av godset men har läst i en och annan tråd om tullavgifter på  över 1500kr  på klänningar som kostar 600kr, vilket låter helt galet.

• Svar på tråden Vad kostade tullen för era Kinaklänningar?
  • Larssonmaria86

Du ska inte betala tull om det inte överstiger 1300 kr, däremot måste man alltid betala moms som är på 25 procent. På denna länken finns all information: www.tullverket.se/innehallao/i/internethandelfranettlandutanforeu/internethandelfranettlandutanforeu.4.4ab1598c11632f3ba9280005754.html
    Dem andra brudarna har antingen förstått fakturan fel eller så har Tullverket råkat göra fel men då får man överklaga :)

• Larssonmaria86

Skönt :) Jag har också sluppit tull på det jag beställt hittills och hoppas jag slipper det även på tärnklänningarna (under 1300 kr)

• carola78

Hoppas bara man kan ha klänningen nu och att man inte blir besviken, men man vet ju aldrig. Funderar på tärnklänningar där oxå, men tycker det finns så mkt att välja på :)

Svar på tråden Vad kostade tullen för era Kinaklänningar?