• Anonym (fästm­ön)
    Äldre 17 Feb 14:40
    1457 visningar
    2 svar
    2
    1457

    Bara bjuda med en del av gästerna på kvällen?

    Hej. Jag funderar och funderar och behöver hjälp med tips o råd.


    Vi kommer ha ett rätt litet och personligt bröllop, med närmsta familjen och vännerna. Inget dyrt utan ganska enkelt men ändå fint. En sångerska kommer sjunga två låtar i kyrkan som vi valt, prästen kommer läsa en dikt. Efteråt har vi bestämt oss för catering med 3-rätters, antagligen i församlingshemmet som vi försöker dekorera lite fint. Vi kommer ha ett bildspel med roliga bilder och filmsnuttar på oss och våra nära o kära under antingen förrätten eller desserten. Jag räknar med att när middagen är slut kommer det närma sig kväll då vi vill ha vigseln runt 16-17 tiden i kyrkan.


     


    Nu till mitt dilemma, vi vill hyra två vedäldade badtunnor som vi ska ha hemma(bor nära kyrkan), där vi önskar avsluta kvällen med våra vänner med lite bubbel och musik..


    Men hur avslutar man efter middagen och bara bjuder med vännerna hem och familjen får åka?


     

  • Svar på tråden Bara bjuda med en del av gästerna på kvällen?
  • Äldre 17 Feb 17:02
    #1

    skriv helt enkelt i inbjudan vad som gäller.

    Först all tänkbar information om tid,plats, osv... som vanligt

    Längst ner kan ni sen skriva - vi räknar med att kvällen tar slut ca 21:00  (eller vad ni nu tänkt er för tid)

    Dom som sen ska vara med och bada och umgås resten av kvällen får en fortsatt inbjudan

    "efter middagens slut vill vi gärna att ni är med och fortsätter kvällen hemma hos oss med vedeldat kar , bubblor i glaset och musik"

     

  • Äldre 17 Feb 17:51
    #2

    Tror det är knepigt att formulera detta i inbjudan, prata med familjemedlemmarna personligen och säg något i  stil med att ni gärna vill koppla av en stund vännerna efter att vigseln och minglet är över. Sedan kan ni prata med vännerna personligen och diskutera badplanerna. Om ni har god kontakt inom familjen borde det ju inte vara något problem, men jag personligen skulle undvika att ens nämna det i inbjudan över huvud taget (då blir badandet mer av en informell grej, och informella fester med vissa vänner men utan familjen har man ju hela tiden).

    Sedan på kvällen tackar ni alla för er, tackar alla för att de kom, säger gonatt och så vidare men polarna hakar på på efterfesten.  

Svar på tråden Bara bjuda med en del av gästerna på kvällen?