När jag skulle köpa klänning (i våras) var Cinderella i Luleå fortfarande öppet. Jag beställde en Nixa-klänning som hon skulle skicka efter åt mig. Den skulle kosta 6000 kr. Ändringar skulle ingå i det priset, det frågade jag speciellt om. Sen när jag ringer för att fråga hur det gick, om den hade kommit, så talar hon om att nu skulle klänningen kosta 6600 kr... Jag undrade då hur det kunde komma sig, vi hade ju kommit överens om 6000 kr. Då hade hon "glömt" att tala om att om man gick över en viss storlek så kostade det 10% till...Nåväl, det var inte så mycket att orda om, glömma eller missa att säga en sak kan alla göra.
När jag kom för att hämta ut klänningen så hade dom stängt i Luleå, vilket innebar att jag var tvungen att åka till Piteå enbart för att hämta ut klänningen. Allt frid och fröjd, jag provade klänningen och den behövdes då läggas upp och tas in i överdelen. Så skulle jag då betala resterande belopp. (Jag hade fått betala 3000 kr i förskott, hon beställde inte klänningen innan hon hade fått in mina pengar.) Då skulle hon ha betalt för ändringen, och dessutom skulle klänningen kosta 6900 kr! Men då blev jag faktiskt lite förbaskad. Så jag talade om för henne att jag frågat tre (3) gånger om sömmerskeändringar ingick i priset, och det skulle dom göra. Vidare talade jag om att klänningen skulle ursprungligen kosta 6000 kr allt som allt, ingenting skulle tillkomma, men att jag gått med på att betala 6600 kr pga att hon glömt berätta det där med 10%. Och nu hade hon mage att kräva 6900 kr för klänningen + sömmerskeändringar. Aldrig sa jag, betalade 6600 kr och krävde att när klänningen var färdig fick hon ta med den till Cinderella i Luleå, jag tänkte inte åka till Piteå igen.
Så det löste sig tillslut, jag fick min klänning till Luleå och för det utlovade priset... Men jag vet inte om jag kommer att rekomendera affären till någon annan...