• vilsen

Cinderella Piteå

Var på Cinderella idag för att hämta upp min klänning (en hyrklänning som hon nu sålde ut). Jag åkte enkom upp från Umeå (och det visste hon för hon öppnade på en lördag bara för det) och så är klänningen smutsig! Svart under släpet och med åtminstone två fettfläckar på livet. När jag påpekade det erbjöd hon sig att tvätta den. Oerhört generöst! Jag kan inte fatta att hon ens hade tänkt sälja en smutsig klänning!!!

• Svar på tråden Cinderella Piteå
  • Helena V

Jag köpte också en klänning på Cinderella som varit uthyrd tidigare. Hon sa på en gång att den givetvis skulle tvättas innan den levererades och det höll hon, den var hur fräsch som helst när jag fick den.

Att den inte var helt ren när jag provade den (släpet var alltså solkigt på undersidan) tycker jag inte var så märkvärdigt, just släpet blir ju lätt smutsig i affären när klänningen provas och hon kan ju inte hålla på och tvätta den hur många gånger som helst.

• Helen-04

hej hej.
    jag köpte min klänning på cinderella här i luleå innan dom flyttade till piteå..och min var jättefin inte alls smutsig osv...så jag är jättenöjd med den...
    men det var synd att din klänning var smutsig =(..
    men men ha det bra *kram*/helen

• vilsen

Jaha. Nu har jag ringt och förklarat att om hon är beredd att sätta ner klänningen så kan min mamma hämta den i veckan. (Mamma tänkte inte åka en extra sväng utan att hon drog av på priset eftersom jag redan åkt 60 mil i onödan.) Det var hon inte. Nåja, jag antar att det finns andra klänningar i världen ..... Suck! Jag är tillbaka på noll. Det enda som känns bra är att hon i alla fall inte tjänade något på mig till slut.

• vilsen

En annan sak. Kostade det 400 kr extra för er att lägga upp klänningen (om ni nu gjorde det)? För både jag och min sambo hade uppfattningen att det ingick i priset, men si det gjorde det plötsligen inte.

Vem vet, hon kanske bara inte tyckte om mig ......

• Helena V

Min kusin hjälpte mig att lägga upp klänningen, det ingick inte i priset.

• Magica

När jag skulle köpa klänning (i våras) var Cinderella i Luleå fortfarande öppet. Jag beställde en Nixa-klänning som hon skulle skicka efter åt mig. Den skulle kosta 6000 kr. Ändringar skulle ingå i det priset, det frågade jag speciellt om. Sen när jag ringer för att fråga hur det gick, om den hade kommit, så talar hon om att nu skulle klänningen kosta 6600 kr... Jag undrade då hur det kunde komma sig, vi hade ju kommit överens om 6000 kr. Då hade hon "glömt" att tala om att om man gick över en viss storlek så kostade det 10% till...Nåväl, det var inte så mycket att orda om, glömma eller missa att säga en sak kan alla göra.

När jag kom för att hämta ut klänningen så hade dom stängt i Luleå, vilket innebar att jag var tvungen att åka till Piteå enbart för att hämta ut klänningen. Allt frid och fröjd, jag provade klänningen och den behövdes då läggas upp och tas in i överdelen. Så skulle jag då betala resterande belopp. (Jag hade fått betala 3000 kr i förskott, hon beställde inte klänningen innan hon hade fått in mina pengar.) Då skulle hon ha betalt för ändringen, och dessutom skulle klänningen kosta 6900 kr! Men då blev jag faktiskt lite förbaskad. Så jag talade om för henne att jag frågat tre (3) gånger om sömmerskeändringar ingick i priset, och det skulle dom göra. Vidare talade jag om att klänningen skulle ursprungligen kosta 6000 kr allt som allt, ingenting skulle tillkomma, men att jag gått med på att betala 6600 kr pga att hon glömt berätta det där med 10%. Och nu hade hon mage att kräva 6900 kr för klänningen + sömmerskeändringar. Aldrig sa jag, betalade 6600 kr och krävde att när klänningen var färdig fick hon ta med den till Cinderella i Luleå, jag tänkte inte åka till Piteå igen.

Så det löste sig tillslut, jag fick min klänning till Luleå och för det utlovade priset... Men jag vet inte om jag kommer att rekomendera affären till någon annan...

• vilsen

Jag tror att om man ska handla där ska man ha skriftligt på vad man kommer överens om, inte ta något för givet. Det känns som hon försöker dra ur extrapengar där hon kan. Är det inte det hon gör så är hon enormt klantig i alla fall!

• Helena V

Fast hon var jätteschysst mot mig när jag ville lämna tillbaka brudskorna som jag köpt hos henne. Jag köpte dem i september och när jag skulle börja gå in dem i maj året därpå så upptäckte jag att jag absolut inte kunde gå i dem! Hon tog tillbaka dem utan diskussion trots att det var så länge sen jag köpt dem!

• vilsen

Jaha, då var det väl bara mig och Magica hon inte gillade. Eller så såg vi väldigt lättlurade ut.

• sjöbrud

Jag fick uppfattningen om att det skulle ingå ändringarna på klänningen när jag köpte klänningen, om det inte gör det kan man väl lika gärna låta sy in den hos Skräddarn här i Luleå istället för att åka till Piteå flera ggr?? Vad tycker ni? Jag måste nog ringa Cinderella och kolla innan jag drar iväg för att sy in den!

• vilsen

Ja, som sagt, det är bäst att kolla ORDENTLIGT med Cinderella vad som kostar och inte! Måste bara, nu när jag är inne på ämnet, rekommendera alla att ta sig en titt hos Harriets Brud och Bal i Boden. Vi hyr min blivande mans frack och underkjolar och tiara till mig där. Verkar vara jättebra!!!

• Lilla My 2

Hej allihopa!

Nu känner jag att jag måste försvara min moster,för det är henne ni talar om, Cinderella Piteå!!!

För det första, Vilsen!!

Hon öppnade en lördag enkom för att du skulle komma! Hon erbjöd sig tvätta klänningen utan protest!! Och sen har du mage att klaga!! Dålig stil tycker jag!!

Ni är sååå pipiga här inne ibland om jag får säga min mening!!! Tar men ger inget tillbaka!!!

Punkt slut!!!!

• Lilla My 2

Oj,
    det där lät väl hårt såg jag efter jag läst det hela. Gynnar väl knappast min moster!!

Men jag vill bara säga att hon är jättetrevlig,och hon ställer verkligen upp när det gäller!!

Det måste ha blivit miss efter miss med dig vilsen!

kram

• vilsen

Hej LillaMy 2!
    Vi känner inte din moster som du gör. Jag har t.ex. träffat henne exakt två gånger och ett av våra möten var inte det bästa, men det innebär ju inte att hon inte kan vara världens bästa moster!

• vilsen

Och anledningen till att hon öppnade en lördag var att hon ville bli av med klänningen så snabbt som möjligt (Hon ville ha in annat som jag förstod det) och jag sa att jag inte kunde ta ledigt en fredag till så snart, utan att det fick vänta till november-december om inte hon kunde tänka sig att öppna en lördag. Så man kan inte säga att det var enbart för min skull!

Svar på tråden Cinderella Piteå