• Äldre 12 Feb 21:53
    17193 visningar
    23 svar
    23
    17193

    Smala ringar på små händer - bilder

    Jag har precis beställt vigselring och förlovningsring (gör en ny f-ring) och de är 2,6 mm höga så den totala bredden på fingret blir 5,2 mm. Men nu oroar jag mig så klart för att det är för smalt. Jag har små händer, ringstorlek 15 och ringfingret är 6,5 cm långt (kort haha) så smalare ringar passar nog mig bäst. Eller?... Så svårt att veta! Därför vill jag gärna se hur det ser ut för er andra med små händer och smala ringar - känns det rätt?

  • Svar på tråden Smala ringar på små händer - bilder
  • Äldre 17 Feb 17:08
    #11

    www.brollopstorget.se/hem/gustavb/gallery/phphlp0yr.jpg
    2,3 mm skena

    om den länken funkar.. 

  • Äldre 17 Feb 17:39
    #12
    jessi85 skrev 2014-02-15 12:58:52 följande:
    Vad fint Niini! Mina ringar är ju då 2,6 mm... Men om de skulle gå av om flera år så får jag en anledning att köpa nya och blingigare ;)
    Tack :) 0,4 mm tycker man ju inte ska göra såå stor skillnad :) Vi hade att välja på 1 - 2 - 3 - 4 osv..  :)
  • Äldre 20 Mar 13:20
    #13

    Tänke visa hur det blev, nu när ringarna är klara :) Är väldigt nöjd och tycker inte det ser för smalt ut, skulle inte vilja ha bredare.

  • piffen
    Äldre 20 Mar 19:20
    #14

    Hur gör du när du mäter fingrets längd?
    Mäter man från knogen till fingertoppen eller från där "simhuden" slutar eller?  :)

  • Äldre 20 Mar 20:11
    #15

    Blev jättesnyggt! :)

  • Äldre 20 Mar 21:35
    #16


    min ring är 2 mm bred, har väl inte supersmala fingrar, storlek 17 typ. Men smal ringbredd iaf!
  • Äldre 21 Mar 09:15
    #17
    piffen skrev 2014-03-20 19:20:12 följande:

    Hur gör du när du mäter fingrets längd?
    Mäter man från knogen till fingertoppen eller från där "simhuden" slutar eller?  :)


    Jag mätte på baksidan av fingret, ville mest veta hur stor del av fingret som ringarna skulle ta upp.
    Niini skrev 2014-03-20 20:11:57 följande:

    Blev jättesnyggt! :)


    Tack! :)

    Väldigt fin ring tnoivles, nätt och vacker.
  • piffen
    Äldre 21 Mar 22:30
    #18

    Era ringar är jättefina, tack för inspirationen och för en superbra tråd!

    Jag beställde en 3mm bred ring för jag tyckte era såg så nätta och fina ut (har väldigt smala men inte jättekorta fingrar), lägger upp bild här när den kommer.. fast jag får nog vänta längre än nyfikna jag egentligen vill ;)

  • piffen
    Äldre 22 May 18:48
    #19

    Här kommer en bild på min och hans ring. Min ring är 3 mm, hans är 5.5mm och de är i palladium 950 (ojämnheterna är speglingar av rummet eftersom att ringarna är så blanka!)

    Jag är supernöjd!
    Vet än inte om han är det för jag har inte frågat honom Frågan än *så nervöst!*

  • Äldre 23 May 14:22
    #20

    Fina ringar piffen och lycka till med den stora frågan :)

  • Shabs
    Äldre 13 Jun 22:11
    #21

    Alltså, det beror ju lite på hur korta fingrar som räknas som små"? ;) Om jag mäter cm så är mitt ringfinger 7 cm. Min ring är 4 mm och jag tycker den känns helt perfekt. Testade en bredare och det såg helt galet ut. Testade en 2 mm och den kände jag mig inte bekväm med alls. Tycker min ring känns alldeles lagom på mitt finger :) 

    Nu har jag visserligen inga superbra bilder på den här datorn för tillfället. Men jag tror du får en okej överblick över det hela åtminstone :)

  • Äldre 18 Jul 14:44
    #22
    jessi85 skrev 2014-02-12 21:53:39 följande:

    Jag har precis beställt vigselring och förlovningsring (gör en ny f-ring) och de är 2,6 mm höga så den totala bredden på fingret blir 5,2 mm. Men nu oroar jag mig så klart för att det är för smalt. Jag har små händer, ringstorlek 15 och ringfingret är 6,5 cm långt (kort haha) så smalare ringar passar nog mig bäst. Eller?... Så svårt att veta! Därför vill jag gärna se hur det ser ut för er andra med små händer och smala ringar - känns det rätt?


    Jag blev HELT kär i denna bild



    Men den är ju sjukt tunn och är det verkligen så att ringar nöts av? Har sett folk här i forumet som har en "liten" ring på 2 mm men så ser den ändå mycket större ut än denna. En sån här skulle nog jag vilja ha men förstås inte om den går sönder efter ett tag :) :) Lycka till med ringköpandet!
  • Äldre 18 Jul 14:45
    #23
    Sorry såg precis att du redan hade fixat ringar. Jättefina blev dom :)
Svar på tråden Smala ringar på små händer - bilder