• Anonym
    Äldre 12 Feb 20:32
    1628 visningar
    2 svar
    2
    1628

    Hjälp!?

    Jag och min sambo gifter oss om en månad. Allt är bokat och klart, vi har ett smygbröllop med bara våra närmaste och det kommer bli så bra! 

    Om det inte vore för det att jag funderar på om det är värt det. Jag älskar min sambo, självklart. Och en av mina två största drömmar är att vara med honom, och få barn med honom.
    Men min andra dröm är att vara lycklig. Och jag är osäker på om jag är det.

    Någon annan som känner såhär?  

  • Svar på tråden Hjälp!?
  • Anonym
    Äldre 16 Feb 12:27
    #2

    Om du älskar din sambo kanske det inte är honom du behöver byta ut, utan snarare övriga livet du behöver ändra. Jag älskar min blivande man över allt och vill leva med honom, men ibland funderar jag över om man skulle satsa på andra val i livet. Inte utan honom, men med honom. Flytta utomlands, byta stad, byta jobb, skaffa en hobby Jag känner ofta en rastlöshet gällande livet och vet inte riktigt vad jag vill. Jag har kommit fram till att om jag vill ändra mitt liv så ska jag göra det med honom, då det är med honom jag vill vara och mår som bäst.

    Det låter ju som att du vill vara med honom, men att du vill annat också, och det ena kanske inte behöver utesluta det andra?

Svar på tråden Hjälp!?