Inlägg från: Mathildatiger |Visa alla inlägg
  • Mathildatiger

    Dryck till självkostnadspris?

    Vi skrev i inbjudan att den som vill ha mer att dricka kan köpa själv i baren. Och eftersom vi är i en lokal med eget alkoholtillstånd så blir det vanliga barpriser. Om det är någon som tar illa upp av det är det deras problem anser jag. Glad

  • Mathildatiger
    LinaNordstrom skrev 2014-02-11 08:31:21 följande:
    Vi har också festen i en lokal med eget alkoholtillstånd. Skrev bara i infobladet att dryck utöver den som ingår till maten finns till försäljning i baren. Jag har själv varit på ett bröllop där det var så och jag tycker inte att det är nåt konstigt, känns nästan mer konstig om man all alkhol var gratis.
    Ja, vad jag kan minnas har det varit självkostnadspris eller barpriser efter middagen på alla bröllop jag varit på.
  • Mathildatiger
    Marie Malmö skrev 2014-02-11 15:34:10 följande:
    Jag menar att om man tar med sig spriten själv gör man ju det för att spara pengar och då kan man ju bjuda på det. Gästerna kommer ju förstå att alkoholen redan är betald och att pengarna blir som en inkomst för brudparet.
    Om man vill dra ned på kostnaderna behöver man ju inte ha så mycket alkohol.

    Det kostar däremot skjortan att bjuda på restaurangsprit (som vi tvingas göra eftersom vi inte får ta med sprit).
    Som gäst skulle jag ju hellre betala lite för drinkarna efter middagen än komma till baren och inse att drickat är slut.
Svar på tråden Dryck till självkostnadspris?