• Äldre 10 Feb 09:59
    7502 visningar
    30 svar
    30
    7502

    Hur många TV-serier följer du?

    Är du ett TV-freak eller kanske tvärt om? Svara på frågan om hur många serier du följer och diskutera bra serier i tråden!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många TV-serier följer du?
  • Äldre 10 Feb 10:13
    #1

    Svarade 3-flera men jag följer väl igentligen inga serier alls veckovis utan brukar fastna för en serie och streckse flera säsonger.
    När jag sedan är ikapp tar jag en paus och kollar en annan serie tills jag har sparat ihop iaf ett par avsnitt som jag kan streckse igen.

  • Aniara­4
    Äldre 10 Feb 10:51
    #2

    Beror på vad man menar med följer. Vi har sagt upp alla extra tv-kanaler och har bara 1+2+4 (som ingår i hyran), sen tittar vi på Netflix och SVT Play. Och oftast gör vi ungefär som a ring on my finger, väljer ut en serie och ser alla avsnitt i sträck. Kanske inte alla på en dag, men utan att titta på annat emellan. Ibland har vi ett par olika serier på gång samtidigt och växlar lite beroende på humör.

    De serier jag följt "live" på sistone var Homeland, True Blood och Top of the lake. Fast även där hände det förstås att jag missade avsnitt pga jobb eller annat och såg dem på nätet i efterhand.

    Jag tror tv-tittandet håller på att förändras i grunden, eller redan har gjort det för de flesta av oss. Det är liksom inte som när jag var liten och man bänkade sig framför Dallas varje lördagkväll klockan åtta.

  • Äldre 10 Feb 11:03
    #3

    går i perioder det där. 

    Ser mer än gärna dokumentärserier på tv4-Fakta och dom följer jag ju någorlunda dagligen eller veckovis beroende på hur dom sänds.

    Underhållande serier är det mer dålgit med.  Just nu följer jag bara Familjen Annorlunda och amerikanska Bachelor . SCI tittar jag gärna på men följer inte slaviskt.  Sitcomserier går helt bort från mig.  Inte road av sånt alls.

  • Äldre 10 Feb 11:03
    #4

    fick tänka efter ordentligt, men tror inte jag följer någon just nu... inte tv-serie som jag tror ni menar, typ elementary eller så.. men nu såg jag att Grim skulle börja igen, så då kanske jag följer den. har följt defiance någorlunda.. 

    men jo! jag följer ju Holby city rätt så punktligt! :D en tv-serie alltså :P  

  • Äldre 10 Feb 11:27
    #5

    Jag följer Walking dead, Boardwalk och Downton Abbey

  • Äldre 10 Feb 12:38
    #6

    Vilken rolig fråga! Fast jag är både film och TV-serie Nörd så Flört jag följer vissa serier veckovis och ibland hittar jag någon ny serie och då sträckser jag den serien tills den är slut eller tills det aktuella avsnittet, ser i princip allt utan si-fi. serier jag ser veckovis nu är
    Scandal, The Mindy Project, Criminal Minds, New Girl, How i met your mother, Big bang theory, Bones, Devious maids, Rizzoli & Isles, The blacklist

     serer jag sträcksett är the waking dead, House of cards,  Dexter, CSI - Allihopa, Awkward, Drop dead diva, pretty little liars, Hart of dixie, Homleand, Lie to me, Law & Order, Revenge, Swittch at birth, Suits, Smash, Terra Nova, Psych, The mentalist, Bron, Cake boss, Grand Designs etc etc det finns nog ingen tv- serie jag inte testat,

    Sen har jag sett på Jills Veranda på Svt play och tycker att den faktiskt är väldigt underskattad.  Men allt ifrån chick flick till politiska draman tycker jag om. 

    Men kontentan av allt om jag skulle rekomendera det bästa serierna skulle det lätt bli Veronica Mars finns 3 säsonger och en film kommer i mars, Helt fantastisk har nog sett serien en 3-4 gånger!! Och sen skulle jag rekomendera House of cards. Stark, politisk och väldigt mycket drama. Inte så lätsmält men välsedd. och det svenskdanska Bron! bland det bästa SVT producerat. Glad

  • Äldre 10 Feb 13:00
    #7

    Tha Big Banh Theory, Pretty Little Liars, Ravenswood, Downton Abbey, Hostages men den är vi iofs klara med, The Fall, Morden i Midsomer, The real housewives of Beverly Hills, Dance Moms, Top Model, Buying Hawaii, Hawaii 5-O, Chicago Fire, 2 1/2 men, anger management...hm har säkert glömt något. Sen kan jag t.ex. vänner, The OC och Skärgårdsdoktorn om och om igen :D

  • Äldre 10 Feb 15:43
    #8

    The simpsons, The walking dead, criminal minds, almost human, How I met your mother, tunnelbanan och the big bang theory sedan älskar jag serier som road wars, promillepolisen mm. ÄLSKAR Doctor Who men tyvärr är det uppehåll nu. 

  • Äldre 10 Feb 16:01
    #9

    Jag följer sons of anarchy, supernatural, how i met your mother, the big bang theory, game of thrones just nu.


    Brukar kolla om alla sex and the city och gossip girl när jag är uttråkad.

  • Äldre 10 Feb 18:24
    #10

    Jag följer Revenge, Teenmom ( jag vet..hehe) och Downton Abbey när det går.

Svar på tråden Hur många TV-serier följer du?