Inlägg från: Julibrud 2014 |Visa alla inlägg
  • Julibrud 2014

    hjälp med tips?

    Vilka kostnader är spikade? Det är ju väldigt individuellt vad man vill lägga pengarna på menar jag. Men då det står ex. 13000 för lokal och 1500 så antar jag att det redan är bestämt vilken lokal och ring ni ska ha? 13000 tycker jag annars låter väldigt mycket för en lokal, och hade det varit en herrgård eller så så borde väl dukar och liknande ingå?


    Som sagt det beror ju helt på vad man tycker är viktigt. Jag själv skulle aldrig lägga så mycket pengar på blommor eftersom det är inte är så viktigt för MIG. Jag planerar att köpa ett gäng rosor och blåklint och göra alla buketter och corsager själv med billiga sidenband jag köpt på e-bay och lite murgröna från trädgården. Då blir kostnaden kanske en  tiondel av det du tänkt lägga. 2000kr kan man göra mycket annat med. Men som sagt, vad är det som är viktigt för dig? Om du skriver en lista i rangordning så blir det lättare att komma med tips (Våra viktigaste punkter är att det blir väl dokumenterat och att det blir en bra fest, så då lägger vi hellre pengarna på fotograf och öppen bar än på blommor och märkeskläder). Du förstår nog vad jag menar.


    Engångskamerorna skulle jag förresten inte rekommendera. Räkna med vad det kostar att framkalla dem också. Kan du inte låna några vänners digitalkameror och ställa ut på borden, fäst någon stor dekoration i handtaget på dem så att ingen stoppar på sig dem av misstag (som bensinmackar brukar ha på toanycklar typ för att de inte ska gå att lägga dem i fickan). Då kan du bara lägga över alla bilder på datorn sen och välja själv vilka du vill framkalla.


    Behöver gästerna trnasporteras mellan vigsel och fest? Det verkar inte finnas med som någon post.


    Ska du göra inbjudnings-/placerings- och tackkort själv eller tänker du köpa allt klart?


     

Svar på tråden hjälp med tips?