• Äldre 9 Feb 22:24
    5794 visningar
    18 svar
    18
    5794

    Vi ska rymma

    alla har åsikter om när,var,hur och varför man gifter sig. Även om släkt o vänner är med på bröllopet får vara med och planera osv osv.

    Man kan aldrig göra alla till lags.

    Vad släkt o vänner kommer att tycka om att ni rymmer? Tja.. en del kommer nog att bli paffa men glada, en del kanske också sura , en del kommer kanske bli riktigt förbannade - allt beror på hur ni känner er släkt och hur dom brukar reagera på spontana påhitt.

    Men så är det i släkter.  Man får räkna med både det ena och det andra.

    men det är NI som väljer detta och då får släkten helt enkelt finna sig i det.  Det är ni som gifter er - inte dom.

    och det är ju egentligen bara själva vigseln dom blir snuvad på, fest o mottagning ska ni ju ändå ha .  

    Det jag kan tipsa om är att låt släkten få uppleva er som ett brudpar på mottagningen. Klä upp er i dom kläder ni har när ni gifter er, eller ansträng er för att se ut som ett riktigt brudpar så folk inte möter er i sommarklänning, chinos och flipflops.   Låt det verkligen vara en riktig bröllopsfest helt enkelt.  Låt gästerna få fota er och känna av lite bröllopsstämning.  

    jag vet ett par som gifte sig hemligt utomlands och bjöd in till fest i en hyrd lokal, dom kom sist till festen ditkörd i fin bil och hade ingångsmusik o skred in bröllopsklädda och gästerna fick se dom skrida fram till hedersplatser och brudens pappa höll ett kort tal på 5 min  och en skål och ett fyrfaldigt leve utbrasts innan dom satte sig ner.  Så gästerna fick en liten "cermoni" ändå fast bröllopet redan ägt rum. 

  • Äldre 10 Feb 11:23
    #8
    Anonym (rymlingen) skrev 2014-02-10 10:54:54 följande:
    Jo vi har planerat att dyka upp i bröllopskläder med brudbukett och allt. Och äta tårta, därför ska vi ha en mottagning jag vill ju ha bröllopstårta. :)
    *skratt*  jamen dåså !  
  • Äldre 10 Feb 11:58
    #11
    Anonym (rymlingen) skrev 2014-02-10 11:50:38 följande:
    Fortfarande orolig för allt. Min mamma är inte av denna värld. Förstå mig rätt jag älskar henne men hon är speciell och hon tycker verkligen inte om min man så ja... När jag sedna gör något som att snuva henne på bröllopet.
    då tycker jag verkligen att ni SKA gifta er hemligt. Det finns inget värre än när någon närstående tar över och nästan blir den som ska gifta sig. Du hade inte blivit nöjd med ett sånt bröllop. Och allra helst inte om hon inte gillar din man heller.  

    Lyssna på din magkänsla och se till att NI får det bröllop NI vill ha.  När ni väl är gifta är det inte mycket hon kan göra åt den saken. Klart hon kan bli sur men so what?  Hellre att hon är sur än att DU är den som går omkring och ångrar ert bröllop resten av livet o inte kan glädjas åt den dagen för att det blev för mycket av din mamma.

    tänk lite så istället... 
Svar på tråden Vi ska rymma