Inlägg från: frkmaria |Visa alla inlägg
  • frkmaria

Vem bjuda?

Jag var "den nya flickvännen" en gång i tiden när min sambos kompisar gifte sig. När det väl var bröllop hade vi ju varit tillsammans över halvåret. Nu umgås vi relativt frekvent med detta par, eller min sambo träffar honom rätt ofta, och vi ses ändå på nyår/midsommar osv varje år. Jag blev alltså inte inbjuden till deras bröllop, tror jag inte var känd för dem när inbjudningarna skickades ut då min sambo var ganska så tystlåten med det till en början (inte som jag som verkligen berättade för alla ;) ) men jag blev faktiskt lite ledsen att jag inte blev inbjuden i efterhand och fick vara med. Det kändes lite konstigt i början, även om jag vet att de inte menade något illa med det eller har något problem med mig. Men jag tycker det hör till kutym att bjuda med respektive. Jag blev som sagt ledsen över det, framförallt för att min sambo inte berättade om oss snabbare för då hade jag kanske varit bjuden. Han bryr sig inte och de som gifte sig är väldigt trevliga, rara och gästvänliga så jag vet att det inte handlar om någon snikenhet. Men kan ändå kännas lite tråkigt när jag tänker tillbaka på det. Det kan faktiskt vara så att hon också kommer bli er granne i framtiden.

Svar på tråden Vem bjuda?