Kik! Bästa bröllopsklänningarna :)
Vill bara tipsa alla er som känner er vilse i djungeln av brudklänningar och inte förstår hur ni ska hitta något som passar er, jag kan varmt rekommendera en butik i Stockholm – Kik (de har återförsäljare även på andra håll i landet.)
Jag trodde aldrig jag skulle hitta en brudklänning i min smak, eller som skulle passa min kropp då den inte är har så klassiskt kvinnliga former som många klänningar kräver. Och jag ville inte ha något pråligt överflöd med pärlor och strass och dylikt, men ändå känna mig speciell och som en brud utan att känna mig "utklädd".
Så hittade jag Kik på nätet med både moderna och klassiska snitt. Det var första stället jag gick till för att prova, sen behövde jag inte gå någon annanstans. Valen var tillräckligt många här och kände direkt att jag inte skulle hitta något bättre. Nu vet jag ju inte hur det är på andra ställen, men de här klänningarna är bekväma att ha på sig och det är ju en viktig aspekt på ens bröllopsdag förutom att känna sig vacker.
Klänningarna är helt fantastiska, designade av Ingegerd Palm, men ändå inga priser som inte är överkomliga. Servicen är oslagbar, man får komma tillbaka och prova så många som behövs för att man ska känna sig säker på sitt val. Och både Ingegerd och Christer (som har hand om marknadsföringen) är omtänksamma, måna om kunden, välkomnar dig alltid med ett leende och stressar aldrig på provningen ens när det är överfullt en lördag.
Årets tema på klänningarna är The only girl in the world, och det är precis så unik man känner sig när man kliver i en av dessa kreationer. Ser fram emot september när jag äntligen får ha den på mig!
Någon annan som köpt klänning där i år? Vilken valde ni??