• Helena1990

landy bridal/jjhouse

Jag är väldigt intresserad av att beställa min klänning antingen från Landy bridal eller JJhouse, de har massvis med underbara klänningar till bra pris.

ÄR det någon som beställt sin klänning där ifrån?
    Hur var klänningen?
    Till kom det kostnad som tullavgift osv, hur mycket?

Hur lång tid innan bröllopet beställde ni klänningen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-03 09:33

Jag är väldigt intresserad av att beställa min klänning antingen från Landy bridal eller JJhouse, de har massvis med underbara klänningar till bra pris.

ÄR det någon som beställt sin klänning där ifrån?
    Hur var klänningen?
    Till kom det kostnad som tullavgift osv, hur mycket?

Hur lång tid innan bröllopet beställde ni klänningen?

Visa gärna klänningen ni har beställt.

• Svar på tråden landy bridal/jjhouse
  • fkidron

Skulle också gärna vilja se! Tycker att jag hör många som beställt men knappt sett några kort på någon kinaklänning när den väl är gjord.. Förutom ett par stycken då.
    En bild på resultatet brevid bild på klänningen man beställt ger ju ett ganska bra ide om kvaliteten, så man vågar lägga in den där ordern någon gång..!

• Katarina

Jag beställde min brudnäbbs klänning på JJhouse, har tyvärr ingen bild jag kan lägga upp, men jag beställde den här:

www.jenjenhouse.com/A-Line-Princess-Scoop-Neck-Ankle-Length-Satin-Flower-Girl-Dress-With-Sash-010007314-g7314

och jag är väldigt nöjd!
    Välsydd, mycket tyg och motsvarar verkligen mina förväntningar. Hade den hemma efter två veckor. Beställde massor av andra saker - så som skor, slöja, bolero osv. Tull och avgifter gick på 762 kr. Leverardes av UPS - vilket är krångligt i sig då man "måste" vara hemma när de levererar.

Har  även beställt min brudklänning från Lady bridal, vilket var väldigt nervöst!!!!
    Den kom tre veckor efter beställning, jag hade mailat två dagar efter jag lagt min beställning med ändringar jag ville ha gjorda. Hade även provat orginalklänningen i Sverige - så jag visste hur den "skulle" se ut.

Är supernöjd med min klänning, självklart är den inte 100% som orginalet. Tex så är tyllen mycket mjukare - men det gillar jag faktiskt.

www.landybridal.co/ball-gown-strapless-chapel-train-ivory-wedding-dresses-h2pn0155.html

På det hela får jag säga att jag är supernöjd - både med pris, kvalité, bemötande och leveranstid.
    Min orginalklänning skulle kostat över 10 000 nu har jag fått en ( i mina ögon) bättre kopia för ca 2000...
    Slapp undan tullen på brudklänningen. Leverades av DHL, inga problem!

• fkidron

Katarina
    Är det lite spetstyg jag ser runt livet? (på bröllopsklänningen)
    Hur känns det på klänningen som du fick hem? Det är inte grovt på nåt sätt?
    Du har i vilket fall valt en helt underbar klänning, kul att du blev nöjd och det vore kul att få se dig i den! :) 

• Katarina

Klänningen känns kanon. När jag provade orginalet tyckte jag den var lite stel i tyllen, men den jag fick hem är mycket mjukare. Det är spets på livet och lite var och där på kjolen.
    Kan inte riktigt minnas om det var små paljetter på orginalet, men det är det på min klänning i alla fall. Är i valet och kvalet om jag ska ta bort dem (går lätt med en liten sax).

Det var väldigt mycket tyg i klänningen, den känns genomarbetad och fin!

Var väldigt tveksam till dessa kinasidor men tänkte att det var värt prova - prisskillnaden är ju ganska stor!
    Dessutom har jag en känsla av att även många designerklänningar sys upp i just Kina.

Jag har blivit väldigt positivt överraskad!

• fkidron

Kul att höra! När du känner dig manad att visa bild så vore ju det kul också! Hoppas nu att du får en underbar bröllopsdag

• FruPuff

Åh vad kul att läsa. Nu känner jag mig inte riktigt lika osäker om att beställa längre... Jättefin klänning, om du vill visa bild av din klänning här är jag med nyfiken men förstår om du itne vill :) Lycka till 12 april!

Svar på tråden landy bridal/jjhouse