• Äldre 2 Feb 14:41
    7641 visningar
    27 svar
    27
    7641

    Feedback tack!

    Vad har du tänkt för underkläder?  

    Jag köpte en body med inbyggd bh ur Lindex brudsortiment,, den kostade mig 350 kr.
    eftersom jag hade en lång brudklänning hade jag bara ett par ankelsockor i nylon.   

    Hade redan befintliga underkläder för bröllopsnatten så det kostade mig ingenting.

    Brudbukett - vad hade du tänkt dig?   Är det nödvändigt med en riktigt stor bunden brudbukett?  Det finns mängder av varianter på buketter och bara bundna blommor. Några liljor hopbundna med ett vackert sidenband räcker långt och används flitigt av många brudar. Samma går att göra med rosor och andra blommor med hårda o långa stjälkar.

    Jag gjorde min bukett själv. Köpte 60 rosor  hos blomsterhandeln och fixade själv.  Gick på 250 kr.

    Jag tror helt enkelt ni får tänka till på varje post ni angett och se vad som kan göras. Många bäckar små heter det ju och kan ni spara några hundralappar på varje post har ni snart nått er budgetgräns.  

  • Äldre 2 Feb 14:54
    #9
    Marie Malmö skrev 2014-02-02 14:44:57 följande:
    Måste du köpa nya underkläder? Det är möjligt att det bara är jag som tänker så, men det spelar väl ingen roll? Din man har väl sett dig i underkläder förr? Eller är det för att man känner sig finare i något nytt? Jag tänker i alla fall inte köpa nya för bröllopet skull.
    för att klänningen ska sitta så bra som möjligt och för att slippa knasiga valkar och troskanter bör underkläderna vara anpassade till klänningen. 

    Och  nog tycker väl jag att köper man en brudklänning för x antal tusen så vill man nog ha lite fräscht o nytt på sig än rea-bh och trosor från 3-pack på ica.   Alla har inte spetstrosor från Ella May dagligen.  
  • Äldre 3 Feb 16:33
    #22

    Mannens kläder bör också ses över . 

    Min man köpte udda kavaj och byxa (men det såg ut som en kostym)  på Dressmann. Han betalade inte mer än 800 kr för det.  Skjorta och fluga hade han sedan tidigare.   Han passade på när Dressmann hade studentrea. 

    Ska han se ut på ett särskilt sätt som gör att pengarna drar iväg?  Det går även att hitta budget på den fronten också.   Behövs en frack eller liknande kan ni hitta det för billig peng här på Köp o Sälj på Bröllopstorget eller tex Blocket.  

    Kanske nån har kostym/frack att låna ut.  Tycker det är onödigt att köpa om han inte använder det mer än på bröllopsdagen.   En brudklänning går alltid att sälja men det är inte lika enkelt för en frack eller kostym.

     

  • Äldre 3 Feb 16:48
    #25
    swdnchick skrev 2014-02-03 16:41:18 följande:
    En kostym är ju ändå en investering som kan användas betydligt fler gånger än brudklänningen. Jag tycker att 2000 kr inte alls är orimligt och det är ju snarare värt att investera i lite bättre kvalitet än just Dressman (som jag personligen tycker väldigt illa om). Om kostymen köps i svart eller mörkblått kan den ju även användas på kommande festligheter så som dop , nyår eller liknande och även till begravningar. 
    swdnchick skrev 2014-02-03 16:42:16 följande:
    Vi får ju inte heller bli så mycket Bridezilla att vi missar att det är en lika stor dag för våra blivande som säkert också vill känna att just de är finast på "kalaset".
    absolut men jag tänkte mer på om dom ändå har budgetbröllop finns det saker att dra ner på även på mannens kläder.  Det kan tänkas att dom har tur och hittar en bra kostym på rea om dom letar runt lite.  Att leta udda kavaj och byxa (som ändå kan höra ihop)  kan också vara en bra grej ur ekonomisk synpunkt då det oftast är lite billigare än att köpa en hel kostym. 

    Gillar man inte Dressmann så gör man itne , det vet jag inte vad Ts har för åsikter om. Men man behöver ju inte köpa första bästa kostym för 2000 kr om det är en tajt budget.    

     
Svar på tråden Feedback tack!