• jOdebo­rg
    Äldre 1 Feb 19:08
    2641 visningar
    3 svar
    3
    2641

    Hjälp

    Jag gifter mig 2016 och vill ha ett budget bröllop vill inte behöva lägga mer än 40 000 kr på allt som allt. Jag har redan klänningen så den biten är löst. Det som gör mig mest förvirrad är maten, vad kan man ha för mat som inte är jätte dyr, vi blir ungefär 30.
    Någon som har några tips på vad kan bjuda på? All mat kommer att tillagas själv 

  • Svar på tråden Hjälp
  • Äldre 1 Feb 19:30
    #1

    Enklare buffe räcker långt som mat , mer avancerat än så behöver det inte vara. 

    Pajer, pastasallader, kallskuret, grönsaker, grillad kyckling, potatissallad, småplock som oliver o fetaost , dressingar, bröd (kan ni baka själva) , smör, ost osv...  Vad det i sig kostar är ju upp till er om ni väljer dyraste eller mer budget när ni köper varorna. 

    Ska ni beställa bröllopstårta är det den som kommer att kosta mest då man räknar på ett konditori att det kostar 40 kr biten.

     

  • Äldre 1 Feb 19:32
    #2

    själv hade vi ett kyrkbröllop med fin bil och 35 gäster, 2-rätters middag på resturang, mingel, tårta o paketöppning hemma i vårt hus, hotellnatt i svit.  Det kostade oss 8900 kr allt som allt och vi gjorde det mesta själva och fick hjälp med en hel del och många ställde upp helt gratis med sina saker. Tex dom som körde oss i sin amerikanare ville inte ha något betalat bara dom fick vara med på vigseln istället. Självklart tyckte vi. 

     

  • Äldre 1 Feb 23:16
    #3

    Om ni har ett ICA MAXI i närheten kan man beställa tårtor därifrån, även CityGross har det har jag förstått. 
    Då kan man beställa flera tårtor och ha på ställning, blir betydligt billigare än 40kr/bit, om man kör största prinsesstårtan blir det 15kr/bit. Vet folk som har beställt därifrån och fått vit marsipan istället för grön och sedan dekorerat själva med riktiga blommor, enkelt och smidigt. 

Svar på tråden Hjälp