• Äldre 31 Jan 19:22
    6410 visningar
    19 svar
    19
    6410

    Vad har ni för tankar kring att tjejen friar??

    jag har friat en gång, innan mitt första äktenskap. Det var romantiskt och fint och han sa ja.
    Innan denna andra gång (jag är omgift) så hade jag ju då fått genomgå en skilsmässa och med tanke på att vi var rätt rejält osams så hade jag fått höra "jag gifte mig ju bara för din skull" vilket kändes... ja sådär.

    Så i mitt nya förhållande gjorde jag klart för min (numer) man att jag vill gärna gifta mig och hur jag ser på äktenskap, och att gifta sig mm. Det var inget krav från min sida men att jag tycker att det är en naturlig del om man vill leva ihop. Inte direkt kanske, men någon gång, men om det blir av blir lite upp till honom med tanke på hur trist det kändes att få höra sånt där av exet. 

    Så min man friade till mig, helt oväntat för mig, och gick på knä med diamantring och allt. Hur romantiskt som helst.

    Så ja, jag har väl fått båda delar med att fria och bli friad till. Och oavsett vem som friar så är det ju helt underbart för mottagaren, och för en själv om man får ett ja :) 

    Kör på du, ts, om du vill fria. :) 
     

Svar på tråden Vad har ni för tankar kring att tjejen friar??