• SarahGustav

    Skövde/Skaraborgsbrudar

    Ccc87 skrev 2014-03-06 21:16:15 följande:
    Precis:)
    Okej vad skönt att ha någon man känner. Vi har tyvärr ingen musikalisk i bkantskapshetskretsen. Min komis hade kanske någon hon visste i Skövde. Så jag tar gärna alla tips jag kan få! Hade nog först tänkt mig en tjej men en kille som sjunger fint funkar säkert minst lika bra!

    Har du förresten bestämt var du ska fixa din bukett ifrån? Eller hur den ska se ut:)
    sånt är jättejobbigt, vi har samma problem fast med bilaroch sånt haha :) Men fundera på det lite, så kan jag kolla om det är ok att jag ger ut hans nummer och så ifall du inte hittar någon annan  :) Jag hade också först tänkt en tjej, men sen så tänkte vi att låtarna vi ska ha låter mk bättre när en kille sjunger och så blir det :)
    Har ni tänkt något på låtar?
    Vart ska ni gifta er någon stans? :)

    ja jag har bestämt brudbukett :D Tyvärr har vi inte bestämt vart vi ska beställa ifrån, men finns ju några bra i skövde :)
    Har du bestämt vad du vill ha för bukett och så än? :)
  • SarahGustav
    Ccc87 skrev 2014-03-07 18:32:50 följande:
    Ja är såå mkt som ska fixas. Ska sitta och göra färdigt bordsplaceringskorten i helgen tänkte jag:) En sak att bocka av från listan:)

    Åh jätte snällt om du kunde fråga honom:) Jag kan ju höra av mig igen sen när min kompis har kollat med sin kontakt:) Tycker det är svårt med låtar. Två psalmer ska vi väl ha i kyrkan (tror man brukar ha två?). Då blir det nog iaf En vänlig grönskas rika dräkt. Den andra vet jag inte riktigt. Sen är vi lite inne på att ta "vår" låt som vi hade när vi var 17 år. Älskar dig med Elin Sigvardsson. En annan vi tänker på är Utan dina andetag. Den är också väldigt fin! Hur har ni tänkt?

    Vi ska gifta oss i Sventorps kyrka. Ni?

    Jag har en idé om hur jag vill att buketten ska se ut. Den ska vara dropformad med rosa,vitt och lite grönt i tror jag:) Har samlad på mig massa bilder på sådana jag tycker är fina:) Vilka ställen skulle du rekomendera i Skövde?
    Men vad skönt att kunna boka av lite på listan :D

    Ja jag ska absolut fråga honom! :)
    Ja men de blir väl jättebra med dom låtarna :)
    Vi ska ha två psalmer också, I denna ljuva sommartid och en vänlig grönskas rika dräkt eller du vet väl om att du är värdefull, har inte bestämt det riktigt än :)
    Som solosång ska vi ha can you feel the love tonight och "vår" låt nothing else matters :) Så jag hoppas det bli bra! Jag skulle verkligen vilja ha utan dina andetag men min sambo är löjlig och tvärvägrar för det är en kent låt ;)
     
    De är en fin kyrka! Vi ska gifta oss i Säters kyrka :)

    ååå din bukett låter hur fin som helst, min ska vara rund med ljusrosa, ljuslila och mörkröda rosor, de kanske inte låter så himla fint men de är sjukt snyggt! :D
    Vi funderar på att köpa från Blomsterhallen, var inne för några dagar sen och pratade med dom och de verkar ha bra priser och vet verkligen vad dom pratade om, jag tog fram en bild på min bukett och hon visste precis vilka blommor det var!
    Sen har jag hört att hugos blommor (interflora butik) är väldigt bra också, men har inte vart där inne något själv. :)
  • SarahGustav
    sanjagalic skrev 2014-03-14 12:59:12 följande:
    Ja, det va väldigt romantiskt när han fria, en egen historia i sig :)


    Vi ska gifta oss i s:t helena kyrkan mitt i stan och ha vår bröllopsfest på billingehus uppe på berget.

    Vi har nog kommit ganska långt tror jag. Kläder, dekoration, tårta, frisör och makeup-artist är klart. Vi har även spikat meny, bil och dj + fotograf. Så alla stora grejer är helt klart.  Det vi har kvar är egentligen klänningar till mina brudtärnor som blev helt fel när vi beställde från en hemsida (som tillverkade klännningarna i kina). Så nu måste vi på nytt ta tag i klänningar till dom :( supertråkigt!!!
    Skönt att så mycket är fixat! Vad ska ni ha för tårta? :)
    Tråkigt när klänningarna inte blev bra :(
    Hoppas du hittar några andra fina! :)
  • SarahGustav
    sanjagalic skrev 2014-03-15 16:53:16 följande:
    ja, väldigt skönt. Hur långt har ni kommit? :)

    bröllopstårtan är lite hemlig. Det är inte en tradionell bröllopstårta men eftersom jag vet lite gäster som kommer närvara på bröllopet som är inne på bröllopstorget emellanåt så vågar jag man inte på att skriva ut detta :P
    Vi har fixat min outfit, tärnans outfit, spikat meny, bokat fotograf (min syster fixade en i present till oss rättare sagt) bokat frisör/smink/naglar, bokat festlokal och kyrka, beställt inbjudningkort så dom kommer i början på nästa vecka! :) dekorationerna är också klara och även bandet som ska spela på festen, även solist till kyrkan är fixad :) Så vi hade visst också kommit en bit på vägen haha! :D

    Nä då förstår jag att du vill hålla de lite hemligt :)!
  • SarahGustav
    Ccc87 skrev 2014-03-16 14:49:27 följande:

    Ja fråga du honom, vore jätte snällt:) Okej men de psalmerna är ju fina! Och även de andra låtarna är ju fina!

    Vi var i Skövde igår, så nu har jag beställt brudbukett, tärnbukett och corsage. Blev Blomsterhallen:) Vi diskuterade även menyn och gjorde en provdukning med dukar, porslin, glas, servetter och placeringskort. Blev jätte bra! Däremot spikade vi inte riktigt tårtans innehåll. Vi ska ha en moussetårta med två mousser i men har nog bara enats om en smak än så länge. Har du tips om vad som passar bra till mango? Hur ser er meny ut? Buffe, trerätters?
       
    Jag pratade med honom och han kunde tyvärr inte, han kände att han har tillräckligt med grejer på gång nu framöver och i sommar :/
    Men vad roligt! Visst verkar dom bra där inne?
    Skönt att det kändes bra med provdukningen! Vad ska ni ha för färgtema?
    Vart ska ni ta tårtan ifrån? det lät jättegott med mangomousse :D Vit choklad kanske passar bra till? eller passionsfrukt? Det är väl det jag kan komma på nu iaf...svårt dedär haha!

    Vi ska ha 3 rätters och sen tårta på det :) Så det blir mycket äta men de blir nog bra! Vi har fått lite olika menyförslag från karstorp som vi suttit och valt mellan nu, så vi har bestämt oss för nuläget iaf, men väntar lite med att "spika" de, man kan ju ändra sig ;)
  • SarahGustav
    sanjagalic skrev 2014-03-17 15:41:38 följande:
    ni har ju också kommit jätte långt. Vad ska ni ha för typ av dekoration? :)

    själv ska vi ha ett temabröllop och därför får vi jobba stenhårt med dekorationen, förhoppningsvis blir det värt det i slutändan!!


    Något liknande detta ska vi ha som dekoration, har beställt cylindervaser och ljus och dedär, så det enda vi behöver köpa mer är rosor och de kan vi inte fixa än ;D

    Vad ska ni ha för tema på bröllopet? :)


  • SarahGustav
    Ccc87 skrev 2014-03-17 19:00:24 följande:
    Ok men tack för att du frågade:) Ska kolla med den killen jag har blivit tipsad om nu i veckan tänkte jag.

    Ja de verkade jätterbra, kan inte vänta tills jag får se hur det blir:)  Vårt tema går i vitt,rosa, gammelsisilver och lite lime/äppelgrönt. Vad ska ni ha för färger?

    Ja visst jätte svårt med tårtsmaker. Vi var på Emelis konditori i Lidköping. Vi ¨ska också ha trerätters  och precis som du skriver så är det ju sönt att ha bestämts sig hyffsat men inte helt spikat!
    Hoppas att han kan sjunga på ert bröllop så ni slipper tänka mera på det iaf! :)
    Vilka fina färger ni valt :D
    Från början var det tänkt att vi bara skulle ha mörk/vinrött, men vi kände att det blev lite tråkigt, så vi tog ljuslila och ljusrosa också, såg en bukett jag vill ha i dom färgerna och de va jättefint, men tror mest vi kör på det röda och vita när vi dekorerar sen, men man vet aldrig hur det blir :) Tärna ska ha ljusrosa klänning med så :)

    Ja det är verkligen hur svårt som helst, vi har ingen aning om vad vi vill ha för tårta....kanske dags att kolla på haha!

    Ja tre rätters är bra! Hur många gäster ska ni bjuda på bröllopet? Ska ni ha några barn med? :)

  • SarahGustav
    Finally2014 skrev 2014-03-17 19:11:39 följande:

    Hej på er!

    Kastar mig in i tråden lite, Vi ska gifta oss den 16e Augusti.

    Vi bor utanför Falköping men kommer gifta oss i Eriksbergs kyrka (Herrljunga kommun) och ha festen utanför falköping. Blir en liten bit att åka men kyrkan är den jag och våra barn har döpts i och han är från grannsocknen. Sen blir festen där i Luttra då det är nära till stan för de som ska ha taxi hem ;).

    Var och storplanerade mat och alkohol då det är en vän som fixar maten. Blivande mannens uppgift är dock tysklands resan, vilket han med glädje gör. :)

    Hur har ni gjort med alkohol? Bjuder ni eller får dom betala självkostnadspris? Vi är lite i valet och kvalet...


    Hej!

    Vad roligt och grattis! :)

    Vi kommer bjuda på vin till maten och även välkomstdrink, men sen kommer det finnas en bar som man får handla i om man vill ha mera :) Känner att det blir extremt dyrt att bjuda alla hela kvällen (vi kan inte ta med egen sprit från tyskland då vi ska va på ett ställe som fixar all mat och dryck åt oss) och även att det blir mindre "supande" om man inte får allt gratis, och man vill ju att alla ska komma ihåg bröllopet :)!
  • SarahGustav
    Blivande frugann skrev 2014-03-18 10:36:02 följande:

    Är det fler än jag som har svårt att hänga med i vem som ska gifta sig när o.s.v? 
    Ska jag lägga till namnet i trådstarten?
    Ska vi skriva vårt datum och ev plats i sidfoten? 


    Vilken jättebra idé! :D
    Du kan  ju lägga till namn och plats i trådstarten också kanske? :)
    2 augusti Skövde
  • SarahGustav
    Ccc87 skrev 2014-03-22 14:27:53 följande:
    Dina färger låter jätte fina också. Kul att blanda lite olika färger! Var hitttade ni tärnklänningen? Vi ska också ha ljusrosa nämligen:)

    Haha ja kan ju vara bra att börja fundera åtmindstone. Men ingick det tårta på Karstorp? Var väl där ni skulle vara? Vi var faktiskt där och tittade innan vi bestämde oss. Jätte fin matsal:)

    Vi blir 35-40 st, inga barn men kommer nog vara 2 småttingar med på någon månad. Detta var inget problem för oss för det är bara ett par som har barn som är lite äldre. Hur gör ni? Och hur många blir ni?
    Ja men de är ju de :D
    Vi köpte klänningen från Zalando, denna mer exakt ;)
    www.zalando.se/fever-london-ivy-cocktailklaenning-ljusrosa-fe821c02p-j11.html

    Den va suuuperfin på :)!  Såg att det finns andra jättefina ljusrosa klänningar där också, så kika runt lite där!

    Ja de va på karstorp vi ska vara, och det ingår tårta också :) Jaså va ni de! Det är verkligen jättefint där, och jösses vad trevliga dom är där! Hur kommer det sej att ni inte bestämde er att vara där om jag får va nyfiken att fråga? :)

    Vi har bjudit in 50 stycken, så vi får se hur många vi blir i slutändan, men kanske 40 stycken :) Vi ska skicka ut inbjundningskorten nu om några veckor så det blir spännande!
    Vi har sagt att barn jättegärna får vara med i kyrkan, men sen när vi är på karstorp får dom stanna hemma, ev att en 11 årig tjej kommer vara med på middagen också, för hennes föräldrar kommer åka en bra bit för att vara med på bröllopet och hennes mamma har inga släktingar i sverige som kan passa henne och hennes pappas släktingar är ju redan på bröllopet :)
    Tror du det blir konstigt att göra så? Tänker så inte dom andra barnens föräldrar blir sura för att dom inte får vara med?
  • SarahGustav
    Ccc87 skrev 2014-04-01 13:06:50 följande:
    Jättefin klänning!!! Tyvärr är det lite fel färg för mig då jag ska ha mer åt det rosa hållet. Men letar vidare:) Har hittat en jag ska beställa hem där det är full returrätt. Skulle vara så skönt att ha fixat klänningen:)

    Anledningen till att vi inte valde Karstorp var nog att jag blev kär i Knistad. Sen ska alla våra gäster sova över och hon på Karstorp kaunde inte garantera att rummen var renoverade tills dess. Jättefina rum men de som var orenoverade ville hon ens inte visa. Så då kände vi att vi inte ville chansa!

    Åh spännande! haha jag skickade ut min ganska tidigt, tror jag gjorde det i december redan:) Har du köpt färdiga eller ska du pyssla själv?

    Tycker inte alls det är konstigt att ni inte vill ha barn på festen. Tror faktiskt föräldrarna tycker det är skönt att de kan slappna av på festen också. Sen att det är ett barn med som ingen passa, borde ju inte vara något konstigt med det! Det tror jag inte dina gäster kommer reagera på!

    Hur gör ni med dryck? Ingår dryck till maten bara?
    Ja de får du göra då! :) Det kommer ju säkert mkt fint nu framöver! :)

    Ja men då förstår jag att ni inte ville chansa! Är ju inte kul om vissa gäster får fina nya rum och andra inte... :/

    haha ja de va lite tidigt, fast vi skickade ju iofs ut save the date kort i augusti, nästan ett år innan bröllopet :D
    Jag kan inte pyssla i huvudtaget, så vi beställde färdiga, kände att det är lika bra istället för att bi mer stressad över att inbjudningarna måste bli fina och så :) Gjorde ni era inbjudningar eller köpte ni? :)

    Vad bra då gör vi så! De är alltid svårt att veta hur man ska göra med barn tycker jag...men skönt att iaf inte du tyckte de verkade konstigt :)

    Det kommer ingå välkomstdryck, sen ett glas vin per rätt och vi har ju tre rätters, så vi tyckte det räckte med att bjuda på vin till maten, så sen får de köpa i baren som kommer finnas öppen ifall någon vill ha mera :)
    Hur gör ni med dryck till maten?

    Såg att du undrade om bröllopsresa, vi sak åka på en mini bröllopsresa två dagar efter bröllopet till venedig, sen önskar vi oss pengar till bröllopsresan i present, så då bokar vi en karibienkryssning vi åker på i vinter/vår tänkte vi :)
    2 augusti Skövde
  • SarahGustav
    Blivande frugann skrev 2014-04-10 08:59:22 följande:

    Nu har min klänning kommit!!!! Tjoho! Ska bara hitta en kompis som kan hjälpa mig att snöra den ordentligt. Men älskar den på galgen. Ha Ha ha


    Du bara måste visa en bild på den! :D
  • SarahGustav
    Blivande frugann skrev 2014-04-11 15:52:05 följande:
    Absolut så fort jag fått någon som kan snöra den på mig! Har ni bilder på era klänningar???? Vill gärna se. Om vi inte vill visa här kanske vi kan inboxa?

    Hur ligger ni till i planeringen? 
    Jag skall hämta inbjudningskorten i eftermiddag, så under helgen blir det till att packa kuverten och bestämma slutgiltiga gästlistan.

    Jag börjar fundera kring bordsdekorationer. Vill ha vitt och äpplegrönt. Har en idé om att fylla borden med granny smitt-äpplen och blommor till det. Låter det simpelt? Hur gör ni?
    Ja absolut jag ska försöka mej på att inboxa min klänning så får du se! :)

    Ja usch känns som vi ligger jättemycket efter även fast vi nog egentligen inte gör de!
    Idag så har vi skickat iväg alla inbjudningskort så det känns bra!
    Osa har vi satt 2 juni, då har vi bra med tid på oss att bestämma bordsplacering och sånt! :)
    Vi ska boka florist i helgen, och kolla på ringar, också måste vi boka transport nu men vet fortfarande inte hur vi ska göra haha! Kostym till min sambo är också inköpt :)
    Hur går det med eran planering?? Spännande då har du att göra i helgen! :)

    Men det låter ju så super jättefint med att dekorera med äpplen och blommor! :D Jättebra idé!
    Jag la upp en bild för ett tag sen på dekoreringen vi tänkte ha med höga cylindervaser och rosor i så skrolla upp så får du se! :)
    2 augusti Skövde
  • SarahGustav
    Ccc87 skrev 2014-05-05 14:07:00 följande:

    Hej allihopa! 

    Kom på en ny grej som jag behöver lite inspiration till. Hur har ni gjort det med presenter? Vi har lovat att komma med en önskelista men är svårt att komma på ngt på rak arm:) Behöver massa men svårt att komma på saker som inte är alltför dyra. Vi har lite till tallriksserien vi önskar men annars har vi idétorka och behöver inspiration. Bidrag till bröllopsresan önskar vi oss också men vet att några hellre vill köpa saker. Vad önskar ni er?


    Vi har valt att bara önska oss pengar till bröllopsresan, så vi hoppas folk respekterar det :)! Jag och min sambo har bott ihop i 5 år nu så vi har ju det mesta vi behöver redan :)
    Annars får ni väl önska er lite presentkort och sånt kanske, vet inte om ni har en hemsida, men då kan ni ju skriva att ni allra helst önskar er pengar eller presentkort på ja tex cervera eller något sånt, och säga att ni i nuläget inte behöver något utan satsar mera på er bröllopsresa :)
    2 augusti Skövde
  • SarahGustav

    Hej alla blivande brudar! :)

    Det börjar ju dra ihop sig för många av oss nu!
    Hur går det i era planeringar? :)


    2 augusti Skövde
Svar på tråden Skövde/Skaraborgsbrudar