• TheD

Gifta sig i juli- resa senare?

Både jag och maken tyckte det var normalt att gå och jobba efter bröllopet. vi började på kvälllen på söndan eftersom vi jobbade natt, eller ja.. den sommaren från maj jobbade jag dag och natt ;) men vi tog smekmånaden 6 veckor senare. bortresta en månad sep/okt. maken ville inte slösa semesterveckor under sommaren.

• TheD

När namnbytet är klart är det bara att fixa pass men du måste ha med dig personbevis. Maken åkte på sitt gamla pass. Nammändringen blev klar under smekmånaden. Vaccin? Ska du in i dödens djungel? Annars behövs inget speciellt. Hepatit A & B har alla vanligtvis tagit för ett bra tag sen... Men det går att klara sig utan det också.

• TheD

Ducoral kan vara bra att ta beroende på vart man ska. Sen är ju alla olika känsliga men en resa utan problem som man ha motverkar är oftast att föredra ;)

• TheD

Jag har jobbat på Cypern som reseledare och helt ärligt så förstår jag inte varför man åker dit ;) fint vatten iofs men sen är det inget speciellt. Finns personer som är dödskära i landet men jag förstår verkligen inte varför. Turkiet kommer inte jag och maken åka till igen. Mallorca är alltid Mallorca :) barndomsminnen osv Rhodos - en av studentpresenterna var en resa dit. Helt okej tror jag. Men jag är ingen grekfantast. Uppväst i en familj där Spanien står högre än Grekland. Oftast är man det ena precis som hund-eller kattperson. Ta en kryssning i Medelhavet annars. Får se fler platser. Kan ju kombinera med t.ex. en vecka på land.

Svar på tråden Gifta sig i juli- resa senare?