• sanjagalic

    Tips på klänningar till tärnor på nätet!!

    Någon som kan tipsa om bra och pålitliga sidor på klänningar till tärnor på nätet?

    Har kollat lightinthebox (utan resultat.. suck)
    & även Etsy, men vet inte riktigt hur pålitliga dom känns. Vissa säljare tycker jag känns luriga. Vad har ni för erfarenheter?

  • Svar på tråden Tips på klänningar till tärnor på nätet!!
  • sanjagalic
    daniiel skrev 2014-01-28 14:07:39 följande:
    Jag har bara bra erfarenheter. Vad är du ute efter? Enklare att tipsa om man vet :) LITB har ju dock det mesta i många olika färger, så känns svårt om du inte hittade något du gillade där.
    Är ute efter en stilren klänning i chiffong till mian brutärnor. Mycket fokus kommer ligga på smycken. Hur upplevde du leveranstiderna?

    LITB va jag verkligen inte förtjust i, hittade fler vackra klänningar på Etsy till rimliga priser dessutom :)
  • stefansdotter

    Etsy är superbra men det är ju blandade försäljare så vissa är säker bra och andra opålitliga. Jag har själv beställt mina tärnklänningar från Etsy :) www.etsy.com/se-en/listing/118937984/custom-cap-sleeve-sweetheart-mint-green
     Viktigt att man tänker på att det är lång produktionstid osv så man beställer i god tid och om man vill ha specialbeställd storlek är det bra om man går till en sömmerska för att ta måtten, är lätt att det blir fel annars vad jag har förstått. 
    Sedan finns ju även jjshouse.com som jag vet att många beställer från, aldrig gjort det själv dock :). 

  • sanjagalic
    stefansdotter skrev 2014-01-30 14:34:53 följande:
    Etsy är superbra men det är ju blandade försäljare så vissa är säker bra och andra opålitliga. Jag har själv beställt mina tärnklänningar från Etsy :) www.etsy.com/se-en/listing/118937984/custom-c...
     Viktigt att man tänker på att det är lång produktionstid osv så man beställer i god tid och om man vill ha specialbeställd storlek är det bra om man går till en sömmerska för att ta måtten, är lätt att det blir fel annars vad jag har förstått. 
    Sedan finns ju även jjshouse.com som jag vet att många beställer från, aldrig gjort det själv dock :). 
    jättefin klänning! har du fått den? blev du nöjd? :)
  • sanjagalic

    Jag och mina tärnor har hittat denna från Etsy:

    https://www.etsy.com/se-en/listing/169944584/a-line-sweetheart-prom-dress-chiffon?ref=related-2

    gillar den väldigt mycket, men läst lite recenssioner från säljaren och känns lite som 50/50 med hur nöjda folk varit. Vissa har varit jätte nöjda och vissa inte alls nöjda! Tror ni man vågar chansa? vi har ganska lite mer än 4 månader kvar till bröllop! Vad säger ni alla där ute? :)

  • stefansdotter
    sanjagalic skrev 2014-01-30 15:45:15 följande:
    jättefin klänning! har du fått den? blev du nöjd? :)
    Nej jag beställde de för någon dag sedan! så jag får de väl om någon månad :P. Hoppas de är så fina som på bilden när jag får dom :).
  • stefansdotter
    sanjagalic skrev 2014-01-30 15:56:13 följande:
    Jag och mina tärnor har hittat denna från Etsy:

    www.etsy.com/se-en/listing/169944584/a-line-s...

    gillar den väldigt mycket, men läst lite recenssioner från säljaren och känns lite som 50/50 med hur nöjda folk varit. Vissa har varit jätte nöjda och vissa inte alls nöjda! Tror ni man vågar chansa? vi har ganska lite mer än 4 månader kvar till bröllop! Vad säger ni alla där ute? :)
    Väldigt fin klänning! dock känns det lite riskabelt att beställa efter man läst vissa av kommentarerna där :/. 
  • sanjagalic

    Jaaa, känner det också! Vissa va supernöjda men så som jag förstått det på vissa kommentarer har en del fått i helt fel storlekar :/ väldigt tråkigt!

    Vill ju absolut inte att det händer eftersom jag inte kommer ha stora marginaler att beställa en ny om det skulle bli fel ;(  

Svar på tråden Tips på klänningar till tärnor på nätet!!