• sandrachristofer

akut hjälp med klänning från Kina!

som rubriken lyder så behöver jag hjälp med min klänning, kan tillägga att jag gifter mig om 3 v...

Min klänning är verkligen superfin och välgjorde men det satt paljetter och blommor på hela överdelen som jag nu har plockat bort, paljetterna va sydda med tråd så där räckte det att lkippa så föll alla av.. men nu till det stora bekymret..

Blommorna va limmade och extremt fula och plastiga men när jag nu tagit bort dom så sitter det lim kvar på klänningen...

Någon som varit med om detta eller kanske har nåt tips på hur jag kan lösa det?

Tacksam för alla råd och tips

• Svar på tråden akut hjälp med klänning från Kina!
  • meandmylove

Kan du inte posta en bild? Så svårt att försöka komma på en lösning utan att se..

• Chicita

Jag skulle satt något annat där blommorna satt. 
    En brosch om det räcker, eller ett sidenband...
    Svårt att säga utan att se hur det ser ut dock 

• sandrachristofer
    Chicita skrev 2014-01-27 20:49:33 följande:
    Jag skulle satt något annat där blommorna satt. 
    En brosch om det räcker, eller ett sidenband...
    Svårt att säga utan att se hur det ser ut dock 
    Ja min tanke va det med men tyvärr är det på 5-6 olika ställen varav två utav dom rakt på varje bröstvårta :(
  • sandrachristofer
    meandmylove skrev 2014-01-27 20:27:59 följande:
    Kan du inte posta en bild? Så svårt att försöka komma på en lösning utan att se..
    Hmm tanken va det men jag har aldrig lyckats posta en bild här då mitt internet inte tillåter det
  • Madicken

Byt till en annan web-läsare som tex google chrome? Det verkar ha varit problemet för många andra som försökt lägga upp bilder

• sandrachristofer

Hade jag inte haft 3 veckor kvar hade jag köpt en ny klänning... kanske kan hitta någon på rea i sverige. några tips*?

• Chicita

Ta med den till en sömmerska. Kanske går det att "vika" tyget lite så att du döljer limresterna...
    Alltså typ "drapera" tyget. 

• sandrachristofer
    Chicita skrev 2014-01-27 21:39:40 följande:
    Ta med den till en sömmerska. Kanske går det att "vika" tyget lite så att du döljer limresterna...
    Alltså typ "drapera" tyget. 
    Min tanke va först att ta bort tyget och sy dit nytt men det är tyvärr spetstyg
  • sandrachristofer

Kan man måla dom vita på något sett? för då kommer dom inte synas

Svar på tråden akut hjälp med klänning från Kina!