• Äldre 27 Jan 08:30
    19377 visningar
    76 svar
    76
    19377

    Bröllop i Göteborg 2014

    Hejsan


    Vi gifter oss den 28/6 här i Göteborg.


    Vigseln blir borgerlig i Gathenhielmskahuset vid Stigbergstorget och därefter håller vi middagen på Villa Medici, ovanför Götaplatsen.


    1000 saker att tänka på just nu, inbjudningarna är ute och svar börjar droppa in, mat är fixat och likaså band/trubadur. Tårta skall fixas, klänning skall sys om, fotograf skall hittas, stylist skall hittas, sprit skall köpas, dans skall övas, placering skall ordnas och program skall skrivas....et.c.


    Jag tycker att det är underbart roligt att prata om bröllopet, tänka på bröllopet och fixa inför det, min man (blivande då) tycker att det är roligare att kolla på färg som tortkar på väggarna än att prata bröllop.


    Finns det någon mer som jag därute? Som vill äta, leva och andas bröllop till dagen kommer?


    Join me, så slipper jag tjöta hål i huvudet på sambon!


    Bröllop 2014 Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop i Göteborg 2014
  • Äldre 5 Feb 17:10
    #18

    Hej


    Kul att det blivit lite liv i tråden.


    Underkläder och skor är här ett dilemma med.


    Jag har min klänning, den har hängt här hemma sedan augusti, då gick den inte att knäppa, nu 20 kg lättare kan jag nästa dra upp hela dragkedjan vilket känns oerhört skönt. Men klänningen måste sys om och de vill inte sy om den om jag inte har rätt underkläder, och för att hitta rätt underkläder måste jag ha med mig en färdigsydd klänning ´känns som moment 22 ungefär... Men jag får väl ta med klänningen osydd och bara be dem hjälpa så gott de kan. Jag har ganska stor byst så axelbandslös är tyvärr inte att tänka på. Twilfit eller Change får det bli.


    Skor tänker jag kolla på mer när vi närmar oss examenstider, då brukar det finnas massor av fina skor. Jag vill absolut inte ha ngn hög klack helst en med kilklack för hållningens skull bara, sen byter jag nog till ett par ballerina när festen närmar sig


    Vår budget var först på 40 000 men nu är den på knappt 60 000.


    Musik har vi hyrt en kille som heter Robin Nilsson, en gammal kompis till min bror, sen kör vi spotify som bartjejerna får ha hand om.


    Fotograf har jag löst genom att fråga en gammal elev till mig som är en hobbyfotograf. 500 :- gick det på.


    Stylist är nu också fixad genom en kompis som jobbar på en stylistskola, fick en som går ut till sommaren 1000:- för konsultation, provuppsättning samt uppsättning

  • Äldre 5 Feb 23:30
    #23

    Jag har köpt till brudtärnorna, kan tänka mig att köpa en näsduk att ha i kavajfickan till marsalken men inte mer. Jag vet dessutom att han har typ 8 kostymer att välja bland.


     


    Vi gör grejer med våra tärnor/tosastpar istället. Min smabo tar med killarna till Danmark för ölprovning och sedan åker de till Tyskalnd för att handla inför själva middagen. Dagen innan brölloppet tar jag med tjejerna till hotell med spa, det får liksom räcka tycker jag


     


    Ikväll blev vi klarar med några delar till programbladet, känns obeskrivligt skönt! Vi har ni skrivit om alla gäster, skrivit tacksida, ordningsregler samt viktiga årtal i våra liv. Vi skall lägga till en sida om hur Rickard såg på hur vi träffades, och hur jag såg på det och likdant med förlovningen och planerandet av bröllopet. Sen vet jag inte vad som skall vara med mer faktiskt

  • Äldre 10 Feb 15:38
    #25

    MM provade tårtan i lördags, smasken! Vi försöker att inte lägga alltför mycket på bröllopet, så vi köper tårta från Ica maxi på mölndalsvägen. Browniebotten, hallonkompott, chokladmousse och hallonpannacotta. Skall försöka få den toppad med vinbär och chokladhjärtan!

  • Äldre 12 Feb 12:17
    #32
    Kalejdoskop skrev 2014-02-11 20:54:38 följande:
    Någon annan som ska på bröllopsmässa i helgen? :D
    Hade velat men ska agera flytthjälp istället Hoppas att den är bra!
  • Äldre 13 Feb 23:20
    #35

    Betty84: Åh låter fantastiskt med Steinbrenner och Nyberg tårta, jag var där idag med för att köpa en halv limpa och lite kakor...japp, det var den lönen det Men jävlar vad gott det var! Kreta låter underbart! Vi kör en annan stil på bröllopsresa. Först 4 dagar i London, (Pearl Jam konsert och Robbie Williams konsert) sedan flyg till Sicilien för att hänga i Taormina i 5 dagar och sista natten spenderar vi i Palermo. Blir en del resande men jag hoppas att det blir grymt!


     


    jools: Ja, så är det säkert. Vi fick provsmaka maten gratis av Glade kocken och blev glatt överraskade och med ett kuvertpris på 140 kr/skalle så kan vi inte bli mer än nöjda. Mina blommor fixar en kompis och tårtan beställs från Icamaxi, liknande smaker som ni har, browniebotten, chokladmousse, hallonkompott och hallonpannacotta! Ska åka och beställa till helgen kanske.

  • Äldre 25 Mar 09:19
    #44

    Åh hörrni, det börjar ju närma sig nu! Jag har hela tiden gått och trott att det var 6 månader kvar men i själva verket är det ju bara 3 månader kvar *gulp*

    Nu måste vi beställa tårtan i helgen! Annars är det mesta klart, sambon har köpt dricka i Tyskland, klänningar till tärnorna är fixade, det är bara min brudklänning som skall justeras men det gör vi först 1 månad innan!

    Bröllopsresan är bokad... programmet är klart men ej tryckt eftersom osadatumet är i slutet av april...stylist bokad, mat fixad

    Finns dte något som ajg orde tänka på men som jag har glömt?

  • Äldre 5 May 15:05
    #46
    iso skrev 2014-05-01 16:14:07 följande:

    Jag hoppar in här, ska också gifta mig den 28e här i götet.

    Försöker hålla koll på allt som skall fixas men försöker begränsa det i den mån det går. Brudunderkläder och placeringskort fixades igår iaf och de sakerna kändes inte särskilt betungande. Mest problem har jag (vi) med musiken till kvällen. Ska vi göra spellista och i så fall vilka låtar, eller törs man lämna över till en DJ?

    Hur gör ni andra?


    Hejsan

    Vi gör en spellista utifrån gästernas önskemål innan bröllopet, blir för rörigt att låta folk välja själva under kvällen, en av tjejern ai baren har koll på spotifylistan också

    Gifter ni er i slutet av maj eller juni?

    Hos oss börjar sakerna hamna på plats, jag lämnar in min kälnning imorgon  för att ändra lite, på lördag provmake och uppsättning

    Skall försöka skriva ut placeringskort snart också, vi ska köpa slödryck och fixa med godis till goodiebags
  • Äldre 12 May 16:09
    #49


    iso skrev 2014-05-05 16:43:55 följande:

    OJ, missade att ert datum och plats stod i första inlägget. sorry!


    Hej igen

    samma dag som er gifter vi oss, himla roligt! Nu börjar det bli nära känns det som.

    Jag skall åka till AteljéLouise som jag blivit rekommenderad av fler olika vänner faktiskt. Skall dit på torsdag. Var hos den som egentligen skulle hjälp mig i förra veckan men hon sa att hon inte hann så jag förstår verkligen din frustration.

    Ovan ser ni min klänning och mig
  • Äldre 12 May 20:29
    #51

    ja visst är det roligt att ha ngn mer

    Vi blir 62 sittande vid middagen, bara 4 stycken som ej kunnat komma så det känns väldigt bra

    Det var en syslöjdslärare som min pappas sambo kände....jag bröt också ihop och skällde ut henne men nu löste det ju sig så bra.

    Jag kan skriva här när jag varit hos AtlejeLouise på torsdag och berätta om jag akn rekommendera henne.

    Var skall ni vara?

    Vi har inte heller programmen klara, dock har vi stoffet klart men vi måste ordna det så att allt kommer i rätt ordning....

    Har inga skor heller, har lyckats gå ner 23,6 kilo nu sen i somras och måste ner 25 innan jag får köpa skor

  • Äldre 12 May 21:20
    #53

    Oj nej där ahr ajg inte varit, skall kolla in det på torsdag när ajg är i stan....var skall ni ta kort?

    Tack Känns skönt att klänningen sitter bra nu, fick ju inte ens ihop den i ryggen när jag köpte den

  • Äldre 21 Jun 19:59
    #57

    Hejsan

    Om en vecka sitter vi på vår bröllopsfest nu...åhhh vad jag längtar samtidigt som jag vill att tiden skall stå stilla

  • Äldre 24 Jun 17:08
    #59
    swdnchick skrev 2014-06-24 11:30:43 följande:

    Hej! Är det någon av er som har funderat på att köpa karaffer eller flaskor att ha vatten i på borden? Jag tänkte att kanske skulle kunna gå ihop och dela lika på kostnaden för dessa. Någon som är intresserad? Det blir ju liksom ingen frakt eftersom vi alla bor mer eller mindre i Gbg.

    Jag tycker att tiden går så himla fort! Det känns inte för stressigt än så länge, men vi har mycket kvar att fixa innan 18/7.  Det gäller ju ändå att njuta av tiden.

    Måste fortfarande gå ner i vikt, så vi kör 5:2 och tränar. Hoppas att det funkar.


    Hejsan

    Vi har köpt en massa karaffer redan men tänkte sälja dem vidare sedan...vad säger du vill ni köpa dem?

    Gifter oss på lördag IIIIHHHH
  • Äldre 25 Jun 01:23
    #62

    Tjenare vi har köpt de billigaste från IKEA...Lönsam tror jag de hette...

    Vi har diskat bort de fula etiketterna så nu är det bara att fylla dem till bredden med vin

  • Äldre 25 Jun 21:36
    #64
    swdnchick skrev 2014-06-25 09:11:15 följande:
    Härligt! Vi ska ha vatten i dem. Jag har också kollat på dem från IKEA och tänkt att de absolut är fina nog. :) Vad ska ni ha för dem?
    Vi ska ha vatten och vin i dem! Vi har massor

    Tänk om 2 dagar är jag och mina tjejer på hotellet, lokalen är pimpad och på lördag vid den här tiden dansar vi nog som man och hustru för första gången
  • Äldre 3 Jul 20:38
    #67

    Hejsan

    Nu är jag fru...helt sjukt...en fantastisk dag/kväll och natt var det, på alla sätt...

    Karafferna blev 26 stycken när jag räknade dem, vem var det som vill ha dem?

    /Jennie

  • Äldre 4 Jul 11:52
    #71
    swdnchick skrev 2014-07-03 22:20:06 följande:

    Jag!! Grattis! !



    Tack!

    Jag har 26 stycken karaffer de kostade 15 kr styck nya (390 för alla nypris alltså) så jag tänker att du kan få dem för 300. Vad säger du om det?

    De finns att hämta i Majorna, etiketterna är avdiskade och karafferna är diskade.

    Jag har även 5 par LILL tyll/spetsgardiner som vi använder för att dekorera med om du är intresserad
  • Äldre 6 Jul 19:36
    #72

    Vi åker på bröllopsresa på torsdag och vill bli av med karafferna innan så ge mig gärna ett svar snarast om du vill ha dem eller inte så att jag kan sätta ut dem på blocket

  • Äldre 7 Jul 00:46
    #74
    swdnchick skrev 2014-07-06 22:57:41 följande:
    Oj, förlåt! Hej, Jag vill gärna ha 12 st om det går bra. För vi blir bara 42 personer. Om jag måste köpa alla 26 blir det ju billigare att bara köpa 12 nya. ;) Är det ok att bara ta 12?
    Hejsan

    Vi vill gärna bli av med alla men hur var det med klonk ville du också ha några?

    /Jennie
Svar på tråden Bröllop i Göteborg 2014