• camwic

Större brudar

Har en fråga? För er som har större storlek 50+ vart hittar ni era klänningar? Vill inte gå in på en butik och få ett spydigt svar om att de inte har något i min storlek (skulle döda den lilla självkänsla jag har). Men vill heller inte handla på nätet och få hem något som ja jag och mannen kan tälta i på smekmånaden. Så tips och inspriation tag. Har kärat ner mig i denna
    www.lightweddings.co.uk/best-vogue-plus-size-strapless-beading-bowknot-sash-satintulle-sweep-train-wedding-dress-for-brides-p-10710.html.
    Ohh varför tackade jag ja till att gifta mig? :)

• Svar på tråden Större brudar
  • Chicita

www.brollopstorget.se/Forum-16-81/m4268530.html

I den länken hittar du många mulliga (kraftiga, tjocka, vad man nu vill kalla det) brudar som har hittat klänningar.

När det gäller butikerna så är det ju så att de allra flesta inte har möjlighet att hålla provklänningar i alla storlekar. Så provklänningar brukar finnas i storlek 34 och 38 och sen har vissa klänningar i ca 48 också. Meningen är mest att man ska kunna klämma och känna på materialet och se dom på ett annat sätt än man gör på nätet.
    Men långt ifrån alla (även dom som är smala) kan få prova en klänning i sin storlek...

Om du vill gå till en butik så förekom dom.
    Säg "hej, jag vet att ni antagligen inte har några provklänningar i min storlek, men kan du visa vilka ni kan ta hem om jag vill köpa någon
    För det kan dom... Alla butiker kan ta hem klänningar om du beställer genom dom.
    Att beställa i butik ger ju en trygghet också. Och man får oftast tillgång till butikens sömmerska för ändringar (som många gånger ingår i priset) Glad 

Lilly har mycket i större storlekar, så även i deras fysiska butiker vad jag förstått.
    Och många större brudar tipsar om Bridal outlet i Stockholm också...

Själv sydde jag min egen klänning så jag har inte så jättemånga tips på vart man hittar dom - även om jag garanterat hör till dom större Glad 

• Enilea

Hej!
    Vilken jättefin klänning du hittat!!
    Jag vet inte var du bor nånstans, men i Borlänge där jag bor finns det så stora storlekar i butik
    Själv har jag stl 46 och kunde prova hur många klänningar som helst.
    men kom in i den tråd som Chicita visade på, där finns vi och kan diskutera!

Själv har jag också haft ångest över min vikt och kommande bröllop, har sagt nej till frieri inte mindre än 3 gånger pga vikten. Nu har jag dock bestämt mej för att vikten ska ner och jag ska vara en snygg brud i sommar. har dock fortfarande massa kilon kvar att få bort. Lyckas jag är jag glad i annat fall- ja då är det så!

• junibruden89

När jag skulle prva klänning hade jag ångest innan jag drar 46 men blev förvånad storlekar över fanns det massor och storlekar mindre men inte i min tyvärr men hittade en som jag köpte så det behöver inte vara så

• AnnaRank

Hej! Testa Bridal Outlet i Stockholm. Köpte min klänning där igår (strl 46) och de har klänningar ända upp till strl 60. Fick sån bra hjälp, inget snorkigt bemötande (vilket jag också var rädd för) och hela provningen blev en underbar upplevelse.

• corne88

De bröllopsbutiker jag har varit inne i har alla haft stolekar upp till 60-62. Lika olika hur mkt de har haft hemma. 

• Aniara4

Jag var också jätteorolig när jag började tänka på brudklänningar i storlek 48-50, men jag var på ett par butiker och blev inte dåligt bemött i någon, även om inte alla var så översvallande hjälpsamma heller. Allra bäst var Lilly, jag bokade tid och fick 100% uppmärksamhet, råd och påklädningshjälp i en timme, utan kostnad. Köpte min klänning där också.

Innan dess hade jag faktiskt köpt en annan klänning på rea på lilly.dk , men den var för stor och satt inte bra, så den ligger fortfarande i sin kartong i förrådet. Borde verkligen ta tag i att sälja den...

• Chicita

Det är klart du törs...
    Kom bara ihåg att om det inte finns klännigar som du kan prova så är det inte fel på dig. Det är fel på butiken...

Och om du inte gillar personalen - gå till en annan butik.
    Det är deras förlust om dom inte vill sälja till dig.
    Alla brudar har rätt till ett bra bemötande - oavsett storlek Solig 

• camwic
    Chicita skrev 2014-02-02 14:23:03 följande:
    Det är klart du törs...
    Kom bara ihåg att om det inte finns klännigar som du kan prova så är det inte fel på dig. Det är fel på butiken...

Och om du inte gillar personalen - gå till en annan butik.
    Det är deras förlust om dom inte vill sälja till dig.
    Alla brudar har rätt till ett bra bemötande - oavsett storlek Solig 
    Du har rätt :)
  • ebbus

Jag mailade den butiken jag hade tänkt åka till och frågade om storlek. För jag kände precis som du att man vill inte mötas av det svaret. Så mitt tips är att maila eller ringa och fråga vilka storlekar som finns.

• camwic
    Nyfiken gul , nu fru skrev 2014-02-02 14:44:57 följande:
    och gud vilken snygg klänning du hittat Ts!!    Jag är redan gift men shit vad jag blev kär i den!! Hjärta
    Tack jag älskar den! Är så kär i den. 
  • camwic
    ebbus skrev 2014-02-04 21:23:48 följande:
    Jag mailade den butiken jag hade tänkt åka till och frågade om storlek. För jag kände precis som du att man vill inte mötas av det svaret. Så mitt tips är att maila eller ringa och fråga vilka storlekar som finns.
    Det ska jag definitivt göra :)
Svar på tråden Större brudar