Inlägg från: Plättis |Visa alla inlägg
  • Plättis

    Röker du?

    Nej, jag röker inte och har aldrig ens provat. Jag har känt mig som ett ufo på fester då folk ska bjuda på cigg och inte fattar vad "nej tack" betyder. Men nu är jag snart 26, så jag är för gammal för att prova, brukar jag säga Oskyldig

  • Plättis
    Innuendo skrev 2014-02-02 07:36:29 följande:
    Säg inte det. Min mormor började röka (och dricka alkohol) när hon var 44... Man kan tycka att har man klarat sig så länge borde det vara "safe" men inte, då.
    Bland de största pessimisterna finner man tidigare optimister.
    Ja, helt försent är det kanske aldrig, men jag har inga planer på att börja. Min mamma har jobbat med kol-patienter, så hon har gjort ett bra jobb med att avskräcka mig och syskonen från att ens tänka tanken. 
  • Plättis
    Innuendo skrev 2014-02-02 18:08:16 följande:
    Ja, kol borde avskräcka vem som helst från att röka. Det är väl fördelen med att snusa, man förstör inte lungorna i alla fall. Och stör ingen annan. Ingen har mått dåligt av passiv snusning såvitt jag vet...
    Bland de största pessimisterna finner man tidigare optimister.
    Jag måste bara få berätta en historia angående det. För några år sedan hängde jag med utbytesstudenter på mitt universitet, och när vi var ute på en studentpub upptäckte en av grabbarna (en irländare) en portionssnus som någon hade pillat ut och lagt i ett tomt ölglas. Han tog väldigt illa vid sig och tyckte synd om de som skulle städa upp det, stå och plocka ut allas snusar för att kunna diska glasen. 

    "At least my smoking doesn't harm anyone else" sa han.

    Det tog en lång stund med att jag bara stod och gapade utan att förstå att han PÅ RIKTIGT sagt så. Jag vet inte om jag ens lyckades förklara passiv rökning för honom eller om jag såg ut som en fågelholk fram till att krogen stängde. 
Svar på tråden Röker du?