• Sezzie

Beställt billig klänning?

Hej!

Jag har kollat lite på att beställa brudklänning på nätet. Ni som köpt era "billiga" klänningar online- typ hos dhgate.com, jjhouse, lightinthebox, dressfirst...mm hur var det? Ångrar ni köpet eller vad det ett "kap"?

Såg den ut som på blden när ni beställde den? Hur var materialet?

Lägg gärna upp en bild & visa klänningen, skriv var den kom ifrån & pris. Skulle hjälpa mig (och säkert flera) mycket!

Tack!

• Svar på tråden Beställt billig klänning?
  • kristiansson

jag har beställt två klänningar från lightinthe box. den första blev jag lagom nöjd med. den var fin så sett, men ärmarna var hemska! riktiga 80-tals puffärmar. valde ett blått band i midjan, och nyansen var inte alls som jag tänkte, då dom inte har någon vidare brra översikt.

den andra älskade jag! får inte in någon bild, men modellen heter vidette.
    jag måttbeställde dom, men båda var lite för stora. men hellre det än för små, blir ju mycket lättare att fixa!

• Sezzie

Äriqa: skulle vara jättekul om du ville visa sen :) Kristiansson: ahaa så olika det kan vara! Tur att du älska den andra i alla fall! :)

• daniiel

Beställde två klänningar från www.dinobridal.com och använde båda på bröllopsdagen. Den ena behövde läggas upp lite i framkant och kjolen strykas. Har inget att klaga på kvalitetsmässigt och båda var väldigt fina. Man ska aldrig räkna med att få en klänning som är 100% lik bilden, men lägg ribban på ca 85-95% lik bilden, så ska du nog bli nöjd :)

• Maria93

Jag beställde min klänning från jenjenhouse.com, jag är överlag nöjd och tyget är i bra kvalité. MEN jag beställde custom size, trots det är den ca 10 cm för stor över midja, byst och höft samt lite för kort om jag vill ha skor med klack. Men efter att jag har sytt in den hos skräddare hoppas jag att den sitter bättre. Betalade sammanlagt 2487:- för den (själva klänningen kostade runt 1300:- )

• ViktoriaStefan

Jag har beställt brudnäbbsklännigar från lightinthebox. De var jättefina! Bra kvalitet på tyget och ordentliga fina sömmar, och massor av detaljer i form av små pärlor och spets.
    Jag tyckte att de var lite korta för sin storlek, barnstorlekarna går efter ålder så klänningen i storlek 8 år blev lagom till dottern som är 6½.

• PimPim83

Jag har beställt två klänningar från www.landybridal.co. Den första klänningen beställde jag utan blomman i midjan och med snörning istället för dragkedja. Jag betalade ca 1500 kr sammanlagt. Behövde inte betala tull. Det tog ca 1 månad att få hem den. Klänningen var välsydd och stämde bra överens med bilden. Jag beställde dock en klänning till eftersom jag ångrade mig ang siluetten.

Bilden från Landys hemsida

Klänningen jag fick hem.

Den andra klänningen jag beställde från Landy blev också den jag använde på vår bröllopsdag. Där skickade jag en bild till Landy och frågade om de kunde sy upp klänningen till mig, vilket de kunde. Det var alltså inte en klänning som fanns i deras sortiment. Jag skrev att jag ville ha en rak ringning under spetsen istället för en hjärtformad, rosetten skulle vara avtagbar och jag ville ha snörning i ryggen. Klänningen kostade ca 2200 kr, jag behövde inte betala tull men fick en faktura från DHL på moms och administrativa avgifter (ca 165 kr). Det tog ca 2 månader att få hem den (högsäsong). Klänningen var välsydd och liknade bilden. Behövde dock lämna den till sömerska för att bla förlänga axelbanden.

Bilden jag skickade till Landy

Bilder på den färdiga klänningen som Landy skickade till mig

Jag i klänningen på vår bröllopsdag (valde att inte använda rosetten).

Hoppas min lilla bildbomb var till någon hjälp. Flört
  • Sezzie

Åh vad kul med lite svar & framför allt era bilder!

PimPim83: Gud så fina klänningar! Förstår att du blev nöjd- måste kolla in hemsidan!

• Euphoriaa

Hänger också på här eftersom jag troligtvis kommer beställa min klänning + tärnor och näbb :)

Kul med alla bilder och att det faktiskt ser ut att vara fina välsydda, sen att ni är nöjda. Super fina Skrattande 

Jag har också kollat runt på dom som nämns i trådstarten, tyvärr lite osäker må jjhouse, men dom har superfina klänningar. Så nu är jag mycket inne på Landy.
    DHgate nån som har hört något om dom ?

Ja sen sen ser jag att många skriver att man slapp tullen, handlar det om ren tur ? Oskyldig känner mig lite förvirrad där haha

• Sezzie

Euphoriaa; jag har beställt mycket ifrån Dhgate förut. Smycken, kläder & sånt. Det har oftast gått kanonbra men jag har heller aldrig måttbeställt. Men dhgate har olika säljare så man bör nog kolla recensionerna på den säljaren man tänkt köpa av. Jag har haft problem vid två tillfällen, ena gången var när jag inte fick hem varan & andra gången var varan inte som bild & beskrivning. Men det var de första gångerna jag har beställt & inte kollat omdömen innan beställning. I övrigt är jag nöjd, har hittat en brudklänning där nu hos en säljare med mycket bra omdömen & jag funderar starkt på att beställa den. Men lite osäker på om jag vill måttbeställa...

Svar på tråden Beställt billig klänning?