Jag har beställt två klänningar från www.landybridal.co. Den första klänningen beställde jag utan blomman i midjan och med snörning istället för dragkedja. Jag betalade ca 1500 kr sammanlagt. Behövde inte betala tull. Det tog ca 1 månad att få hem den. Klänningen var välsydd och stämde bra överens med bilden. Jag beställde dock en klänning till eftersom jag ångrade mig ang siluetten.

Bilden från Landys hemsida
Klänningen jag fick hem.
Den andra klänningen jag beställde från Landy blev också den jag använde på vår bröllopsdag. Där skickade jag en bild till Landy och frågade om de kunde sy upp klänningen till mig, vilket de kunde. Det var alltså inte en klänning som fanns i deras sortiment. Jag skrev att jag ville ha en rak ringning under spetsen istället för en hjärtformad, rosetten skulle vara avtagbar och jag ville ha snörning i ryggen. Klänningen kostade ca 2200 kr, jag behövde inte betala tull men fick en faktura från DHL på moms och administrativa avgifter (ca 165 kr). Det tog ca 2 månader att få hem den (högsäsong). Klänningen var välsydd och liknade bilden. Behövde dock lämna den till sömerska för att bla förlänga axelbanden.

Bilden jag skickade till Landy
Bilder på den färdiga klänningen som Landy skickade till mig 
Jag i klänningen på vår bröllopsdag (valde att inte använda rosetten).
Hoppas min lilla bildbomb var till någon hjälp.