Inlägg från: filibustern |Visa alla inlägg
  • filibustern

    Har du något tips på hur vi skulle kunna förbättra BT?

    något jag verkligen saknar är en vettig sökfunktion. den är ju knäpp. och det är väldigt jobbigt att gå igenom sida efter sida för att hitta en tråd man minns (som man kanske inte kommenterat i, och har i sina favoriter).  och jag vet det är MÅNGA som klagat på sökfunktionen. 

    något jag gillar är "veckans par". roligt att läsa^^ 

  • filibustern
    Forumvärd skrev 2014-01-17 12:31:22 följande:
    Vad roligt att du gillar veckans par! Solig
    Det gör jag med!

    Om du fick bestämma hur skulle du önska att sökfunktionen såg ut?
    pimpim skrev en bra beskrivning av hur sökfunktionen fungerar (eller inte) nu. det JAG skulle vilja se är att sökern man på "ring" eller "brudskor" så ska sökordet vara i själva trådtiteln, förstår ni? förut när sökfunkt fungerade någorlunda så kunde det komma upp trådar som egentligen inte hade något med saken att göra för att ordet "ring" fanns i texten UNDER titeln. sen kunde titeln vara något om sex eller what ever. :P 

    och även det där med att låsa gamla trådar som pimpim nämner. lite irriterande att det poppar upp saker från 2005 eller nåt.   
  • filibustern
    pinkflesh skrev 2014-01-17 12:46:34 följande:
    En sökfunktion som letar upp alla trådar med det ordet i rubriken/innehållet, kunna välja Visa Nyast/äldst/flest svar etc först! Och söka i de olika forumskategorierna som finns. Skulle även vilja kunna ladda upp bilder, använda radbrytning etc oavsett om jag skriver från iphone eller dator och oavsett webläsare! Det är två MYCKET viktiga punkter. Sen skulle jag även vilka ha en Brölloptorget-app då jag kikar på bröllopstorget mycket på mobilen och jag vill ha det mer iphone-vänligt! Ursäkta en enda textklump men skriver på mobilen ....!
    haha! älskar ironin! 
  • filibustern
    Forumvärd skrev 2014-01-17 13:03:25 följande:
    När det gäller tävlingar?
    Jag är ju en sådan där som fixar bl.a. tävlingar här på sajten. Skrattande
    Vad tycker ni om det?
    Vilka typer av tävlingar skulle ni vilja se?
    Är ni med och tävlar?
    jag gillar tävlingar, bildtävlingar(bästa blombild, skor, djur, intressen etc) kanske en dikttävling? kanske en tävling om roligaste citat från sambo/man/fru? 
    och så kanske om medlemmarna kan få rösta i någon tävling? (t.ex dikt) :) man har en deadline  på hur länge man får möjlighet att lägga upp sitt bidrag, sen får medlemmarna rösta i ett x antal dagar. 

    jag tävlar om det är ett pris jag är intresserad av :P  

    ett tips vore ju presentkort på nätbutiker, har inte sett så mycket sånna priser. och nätbutiker kan ju alla beställa från :) och då kanske, scrapbookingsidor,  tygsidor, bodystore, adlibris för att ta några exempel :) 
  • filibustern
    FrökenW skrev 2014-01-21 14:30:40 följande:

    Tycker det mesta tekniska tagits upp redan - sökfunktion, mobilkompabilitet, FAQ, slippa klicka sig förbi 'nu lämnar du sidan'-varningar - men någonting jag har reagerat på är sidans mer övergripande syfte. När jag var med här första gången, under ett annat namn i ett annat liv och letade tips inför studentbal, kändes den mer redaktionsdriven. 

    Mycket av det redaktionella materialet - texter om dresscode och klänningsmodeller - tycks vara kvar sen dess och har vare sig uppdaterats eller utvecklats. Samma sak med listor över lokala företag. Det lilla som skrivs nu utgår ifrån forumdiskussioner och länkar till densamma. Jag får över huvud taget känslan av att mycket lite av det redaktionella materialet läses och används. Inget fel med det egentligen, det är ju för forumet och de andra användarna vi är här, men man kanske skulle ta sig en funderare på om man i så fall skulle rensa sidan och layouten lite för att reflektera det. Låta forumet och debatten vara huvudsaken, och inte som det nu en undergrupp i en lite trött redaktionell sida.

    Alternativet, som i och för sig hade varit jättekul men som naturligtvis kräver en del tid och pengar, hade varit att nystarta den redaktionella delen. Uppdatera gammalt material och producera nytt, kanske lite tidsenligare. Presentera nya idéer och strömningar som inte kommer från forumet. Berätta om traditioner från andra kulturer kanske, hur gamla traditioner kan utformas för att passa tex samkönade par, trender från USA och England som vi förmodligen får se här om några år, mer djupgående reportage om medlemmars bröllop, hur par från olika religioner och kulturer väljer att utforma sina bröllop och ceremonier, reportage om olika designers och företag, vad ett bröllop får för juridiska följder, texter om nördkultur och DYI-trender mm.

    Mer 'uppstyrda' fråga experten- sidor hade också varit kul, delvis pga den bristfälliga sökfunktionen men också för väldigt långa kontinuerliga 'fråga prästen' eller fråga floristen' trådar är det lite svårt att få överblick över vad som redan diskuterats även om svaren ofta är otroligt bra (tack bla Kjell för att du tar dig tid!). Kanske samla de vanligaste frågorna och svaren på en extern sida, med länkar till eventuella uppföljningsdiskussioner? Juridisk och psykologisk expertis hade också varit fantastiskt, många frågor om tex skulder och dåliga relationer som ställs i forumen känns allt för allvarliga för att enbart bemötas av aldrig så välmenande lekmän.

    Nu blev det mycket, och kanske lite mer långsiktigt än vad som var tänkt. Att få ordning på tekniken är det absolut viktigaste, som sagt är ju forumet sidans hjärta och bör så förbli. Men vill ni fundera på hur sidan skulle kunna utvecklas ytterligare kanske detta kan vara några tankar på vägen. :)


    väldigt bra skrivet! 
Svar på tråden Har du något tips på hur vi skulle kunna förbättra BT?