• AnnaBanana82

Någon som köpt den här klänningen på Ebay? Behöver hjälp!!!

Jag gör ett nytt försök med min favoritklänning, behöver verkligen hjälp!

Är det någon av er där ute som beställt den här klänningen på Ebay? Den finns inte hos någon av de olika "Kinaskräddarna", har sökt igenom varenda hemsida (som jag httat ska jag väl tillägga). Hittar den dock hos flera olika skräddare i Kina på Ebay, till väldigt varierande priser och då säkert också kvalitet.

Om någon av er därute köpt den skulle du hjälpa mig OTROLIGT mycket genom att ge mig ett omdömme på den, gärna en bild om du vill :) och vem ni köpte av förtås.

Tusen tack på förhand!!

• Svar på tråden Någon som köpt den här klänningen på Ebay? Behöver hjälp!!!
  • KimOchKjell

Hej!

Jag antar att det är olika beroende på person och klänning givetvis, men jag beställde en klänning från Kina som var inspirerad av en Justin Alexander klänning som jag älskade. Och jag blev hur nöjd som helst! Den ser inte ut som en kopia då personen som sydde den bara tog inspiration från klänningen utan att plagiera, han mejlade även och höll lite kontakt under tiden han sydde den. Har tyvärr inte kvar uppgifterna, annars hade du kunnat vända dig till honom.

Visst den har sina skavanker, som spetskanten vid bysten och ett litet fel vid snörningen, men det är lätt åtgärdat.

Det är såklart en chansning, men är i slutändan jättenöjd och efter justeringarna så är det den klänningen jag kommer gifta mig i i sommar :)

Lycka till!

• AnnaBanana82
    KimOchKjell skrev 2014-01-14 10:13:51 följande:
    Hej!

Jag antar att det är olika beroende på person och klänning givetvis, men jag beställde en klänning från Kina som var inspirerad av en Justin Alexander klänning som jag älskade. Och jag blev hur nöjd som helst! Den ser inte ut som en kopia då personen som sydde den bara tog inspiration från klänningen utan att plagiera, han mejlade även och höll lite kontakt under tiden han sydde den. Har tyvärr inte kvar uppgifterna, annars hade du kunnat vända dig till honom.

Visst den har sina skavanker, som spetskanten vid bysten och ett litet fel vid snörningen, men det är lätt åtgärdat.

Det är såklart en chansning, men är i slutändan jättenöjd och efter justeringarna så är det den klänningen jag kommer gifta mig i i sommar :)

Lycka till!
    Åh va härligt! Ja det är en chansning och jag är livrädd för att jag ska bli missnöjd. Pratade med min kompis nyss som är designer och hon har nu lovat att sy upp klänningen åt mig til ett väldigt bra pris. Så det löste sig tillslut, blev bara inte sådär galet billigt som jag hade fantiserat om (men det hade det säkert inte blivit i slutändan ialla fall :))
    tack snäla och lycka till själv!
Svar på tråden Någon som köpt den här klänningen på Ebay? Behöver hjälp!!!