Inlägg från: Carolinekahlstrom |Visa alla inlägg
  • Carolinekahlstrom

    Bröllopsnatt+mens

    Hej tjejer! Jag sitter här några månader innan bröllopet och nojjar över bröllopsnatten. Jag har en oregelbunden menscykel och jag vill ju INTE ha mens på min bröllopsdag! Har hört talas om att det finns piller som gör att den skjuts fram eller nått, men hur funkar det?! Jag ska säga också att jag har PCO, om det gör någon skillnad, och att med oregelbunden mens menar jag att den kan komma lite närsom, fast ändå 1 gång/månaden. Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Bröllopsnatt+mens
  • Carolinekahlstrom

    Jo jag har förstått att dom inte är så snälla de där tabletterna. Och jag är rätt känslig mot extra hormoner, så det kanske inte är den bästa idén!?

  • Carolinekahlstrom

    Men eftersom man verkar ska ta dom någon gång innan beräknad mens så blir det lite tokigt för mig som har oregelbunden mens! Kan man chansa då eller?

  • Carolinekahlstrom

    Jag har en sån app (womanlog) och de senaste månaderna har det sett ut såhär: 18 oktober, 16 november, 14 december och nu sist 3 Januari. De första månaderna har ju varit hyfsat regelbunden, men nu i januari kom den tidigare. Sådär kan det hålla på hela tiden. Ibland har jag både i början på månaden och i slutet. Men har märkt att den kommer tätare inpå om jag har rört på mig mer än vanligt. Ppiller använder jag inte pga min PCO.

  • Carolinekahlstrom

    Jo ppiller brukar ju vara vanligt vid PCO, fast jag vill inte ha det och reagerar inte bra på många varianter (har testat flera) så det är inte aktuellt. Får helt enkelt vänta och se! :) jag blöder normalt skulle jag säga. Mer åt det mindre hållet.

Svar på tråden Bröllopsnatt+mens