• snowstars

Vilken vit är bäst?

Jag ska låta sy upp brudklänningen hos sömmerska. Har mycket begränsad möjlighet att åka och prova klänningar. Jag undrar vad jag ska välja för färg på tyget? Vad jag har hittat så verkar vitt och cremevitt vara det jag väljer mellan. Finns det någon tumregel för vad som passar vem eller väljer man bara det man tycker är snyggt? Jag brukar passa bra i starka och varma färger. Pasteller ser ganska konstigt ut på mig. Rött är det som passar allra bäst. Nån som vill tycka nåt?

• Svar på tråden Vilken vit är bäst?
  • filibustern

å va roligt att du ska sy upp egen! :) jag är usel med färger på andra. själv är jag också varm, rött, brunt,.. sånna färger. men jag tror att vit fungerar ändå. creme funkar också :) jag tror det är tycke och smak som gäller för dig^^

• Mathildatiger

Det beror lite på vad du har för hudfärg. Jag är väldigt blek (rödhårig) och passar i varma färger. Det gör att cremevit är mycket bättre på mig, vitt gör mig ännu blekare.

Jag skulle tro att creme är bäst på dig med om du inte har ganska mycket färg i dig själv, då kan vitt vara snyggt.

Be din sömmerska om tygprover så kan du testa själv.  

• Vichy

Jag tycker ofta bdet brukar vara så att det man tycker är finast är ofta det man passar bäst i också..

Själv skulle jag gå åt det cremeiga hållet då jag personligen tycker det är finast! 

• snowstars

Då blir det nog creme, det var det jag lutade åt själv. Tänkte bara jag skulle kolla så det inte fanns nåt som gjorde att man blir grön i ansiktet av en viss färg eller så  Tack för alla svar! 

Svar på tråden Vilken vit är bäst?