• hemlis2014

Klänning på litet kyrkligt bröllop?

Vi ska gifta oss i kyrkan, inför 6 personer, som ännu inte vet om det. Vill hitta en fin, enkel klänning som inte är så dyr (Max 1200 kr?!). Tips?

Man måste väl inte ha en klassisk brudklänning bara för att det är kyrkligt bröllop, eller?
    Vad är passande/opassande om man vill köpa en klänning som kanske till och med kan användas vid fler tillfällen.

Tacksam för tips! Jag är inte så rutinerad på detta;) 

• Svar på tråden Klänning på litet kyrkligt bröllop?
  • KimOchKjell
    hemlis2014 skrev 2014-01-09 16:09:48 följande:
    Vi ska gifta oss i kyrkan, inför 6 personer, som ännu inte vet om det. Vill hitta en fin, enkel klänning som inte är så dyr (Max 1200 kr?!). Tips?

Man måste väl inte ha en klassisk brudklänning bara för att det är kyrkligt bröllop, eller?
    Vad är passande/opassande om man vill köpa en klänning som kanske till och med kan användas vid fler tillfällen.

Tacksam för tips! Jag är inte så rutinerad på detta;) 
    Jag skulle väl tro att axlar inte ska vara bara och att klänningen minst ska vara knälång :) Är det en klänning med bara axlar du är ute efter finns superfina boleros lite överallt.

Ett tips är att titta på typ bal/studentklänningar. Nelly.com och bubbleroom har lite enklare och billigare klänningar som inte är bröllopsklänningar men ändå smakfulla nog att passa i en kyrka.

Lycka till =D
  • stormhelen

Nej, man behöver inte ha på sig en klassisk bröllopsklänning bara för att man gifter sig i kyrkan, och man måste inte dölja sina axlar längre - speciellt inte som brud.  Men om du tycker att det känns viktigt för dig att göra det så ska du ju så klart göra det, men det är inte nödvändigt.

Vad gäller att hitta en fin klänning för max 1200 kr så finns det ju lite olika alternativ. Det ena är att gå in i vanliga klädbutiker och köpa en fin vit (om det är det du vill ha) klänning som du även kan använda vid andra tillfällen.

Annars kan du ju alltid beställa en klänning från någon kinasida där du får den uppsydd efter dina mått och önskemål.

• marolo

zalondo har många jättefina, där hittade jag min och vet många andra som hittat fina klänningar där :)

Svar på tråden Klänning på litet kyrkligt bröllop?